PRODUŽENI BORAVAK

Imenice koje nas okružuju

ponedjeljak, 16. prosinca 2019.

Definiciju imenica možemo naučiti napamet. Možemo je i zapisati u bilježnicu, a ispod nje nabrojati desetak imenica da se bolje pamte. Mi ipak najviše volimo proći kroz razred i pronaći imenice.

Imenice koje nas okružuju

Pronaći bića, stvari i pojave, dati im ime i proglasiti ih imenicom.

Ova aktivnost uključuje laganu šetnju po učionici, puno promatranja, dosta razmišljanja, malo pisanja i jedno malo natjecanje.

VJEŽBA 1

Potreban pribor:

  • samoljepljivi post-it papirići u više boja
  • olovke ili flomasteri za pisanje 

Učenike podijelimo u nekoliko skupina. Ja sam imala papiriće u četiri boje pa sam napravila četiri skupine.

Zadatak je u određenom vremenu napisati što više imenica na papiriće. Pišemo samo ono što vidimo u učionici.

Na jedan se papirić piše samo jedna imenica.

Kad vrijeme isteče, učenici šetaju po razredu i lijepe papiriće na imenovane predmete ili djecu.

 

SLIJEDI PROMATRANJE I ZAKLJUČIVANJE.

Učiteljica pomaže pitanjima:

  • Jesmo li nabrojali sva bića i stvari u učionici?
  • Imamo li iste ili slične stvari na papirićima?
  • Koliko imamo istih?
  • Koliko imamo različitih?
  • Primjećujete li neke stvari koje je imenovala samo jedna grupa? 
  • Možete li sad imenovati neku stvar koje se ranije niste sjetili?

 

VJEŽBA 2

Učenike podijelimo u skupine. Svakoj skupini damo jedan blok post- it papirića. Bitno je da su blokovi različite boje.

Učenici na papirić napišu riječ koja imenuje određeni predmet i odmah je lijepe na taj predmet. Ako je tamo već papirić u boji neke druge skupine, nova skupina svoj papirić ne smije zalijepiti. Svaki predmet može imati samo jedan papirić s nazivom.

Zadatak je imenovati što više različitih stvari u učionici.

……….

Božidarka HRVAČIĆ, učiteljica razredne nastave  | OŠ Gustava Krkleca, Zagreb

Nakon deset godina rada u vrtiću, odlučila sam malo odrasti i poći u školu. Sad radim u produženom boravku u OŠ Gustava Krkleca u Zagrebu. Svoj rad temeljim na kreativnom pristupu učenju, a omiljena mi je izreka ona Alberta Einsteina: „Mašta je mnogo važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se s malo mašte može napraviti sve.”

Vezani članci
Školski portal: Muke po č i ć

Muke po č i ć

Neki učenici mogu lijepo čuti i pravilno napisati riječ, a…

Školski portal: Pletemo košaricu

Pletemo košaricu

Zapravo, ovo nije pletivo, više je tkanje ili motanje vune…

Školski portal: Kutak za kazališni trenutak

Kutak za kazališni trenutak

S tvrdnjom da takve zadaće učenici ne vole ne mogu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…