PODUZETNIČKO UČENJE U IZRAELU
Nacija inovacije
Izrael se ponosi najvećim brojem visokotehnoloških „start-up” tvrtki i najveće stope poduzetništva po stanovniku u svijetu (Izraelski istraživački centar za istraživanje poduzetništva).
Kao vodeća tehnološka i znanstveno-obrazovna mreža, ORT pomaže u razvijanju ovoga uspješnoga poduzetničkog ekosustava putem inicijativa koje uključuju više od 100 tisuća srednjoškolaca.
Jedna je od takvih inicijativa ORT-ov Program tehnološkog poduzetništva koji priprema učenike završnih razreda tehničkog i stručnog usmjerenja za ulazak u visokotehnološki i poduzetnički svijet rada. Učenici koji sudjeluju u projektu, pod vodstvom nastavnika i pod mentorstvom predstavnika tvrtki, rade u višedisciplinarnim timovima kako bi prepoznali potrebe tržišta, a zatim osmislili i plasirali proizvod na tržište. Na taj način doživljavaju potpuni poduzetnički ciklus, od ideje do realizacije.
Nakon uspješnog pilota u 2013. godini, program sad obuhvaća šest škola širom ORT-ove mreže, u koju je uključeno više od 160 sudionika u dobi od 16 do 18 godina te 24 nastavnika. Dobitnik Nobelove nagrade za kemiju Dan SHECHTMAN, koji je u upravnom odboru programa, kaže:
– Visoka tehnologija, kreativnost i poduzetništvo idu ruku pod ruku. Ideja je da svako dijete u Izraelu poučimo o poduzetništvu, kao što ih u nastavi poučavamo o matematici, fizici, kemiji i engleskom jeziku.
■ STVARNO UČENJE
Ključni je aspekt programa da ni školski proračun ni specijalistička tehnička oprema nisu dostupni za razvoj proizvoda. Studenti moraju pronaći financijsku podršku i partnere iz vanjskog svijeta, koristiti se izvornim komponentama online i uvjeriti tvrtke da im omogućavaju da se koriste njihovim objektima izvan radnog vremena, kako bi proizveli svoj prototip.
Sve je to dio svrhe stvaranja alternativnoga studijskog okruženja, kao što nastavnik znanosti i inženjerstva Oren LAMDAN kaže:
– To je stvarno učenje! Mi potičemo učenike da preuzmu rizike, iniciraju i inoviraju.
Za učenicu May Shushan pristup djeluje:
– Kad upoznamo tvrtke, shvaćamo da radimo nešto stvarno. Osjećam se kao odrasla osoba, kao da je to moj posao i želim to učiniti. Zabavno je!
Još je jedno važno obilježje programa njegova moralna svrha. Učenici se moraju usmjeriti na društveni izazov prilikom razvijanja svojih ideja, naglašavajući da poduzetništvo nije samo način da se obogati, nego sredstvo povećanja društvenoga kapitala.
■ USREDOTOČENI NA USPJEH
Poduzetništvo se temelji na hrabrosti da pokušate i, ako ne uspijete, da imate hrabrosti početi iznova. Zbog toga se dostignuća u programu ne temelje na uspjehu konačnog proizvoda – učenici možda čak i ne proizvedu završni proizvod. Umjesto toga, postignuća ovise o tome koliko se dobro bore s izazovima s kojima se susreću na putu.
Na svome poduzetničkom putovanju učenici usvajaju vitalne životne i radne vještine i samopouzdanje. Pomaže im također da razviju poduzetničko i inovativno razmišljanje, kao i osnovne timskog rada i vještine komunikacije. Bez obzira na to nastavljaju li svoj posao ili ne, bolje su opremljeni za uspjeh u stvarnom svijetu rada.
Ima i prednosti za školu. Učenici su motivirani, jer iz prve ruke gledaju kako se akademski predmeti primjenjuju u stvarnom svijetu. Ojačane su i veze s lokalnom poslovnom zajednicom.
Prije svega, program pomaže promjeni paradigme učenja. Nastavnik više nije izvor svih znanja, već je vodič i trener koji podržava učenike da postignu svoje zadatke učenja. Pridobivanje nastavnika da se prebace s „majstora” u „mentora” važan je korak koji zahtijeva vodstvo i ulaganja u razvoj nastavnika.
■ NAJBOLJI SAVJETI ZA USPJEŠAN PROGRAM PODUZETNIŠTVA:
- učiti učenike da samostalno rade u višedisciplinarnim timovima
- dovesti mentore iz poslovnog svijeta
- usmjeriti se na cjelokupno poduzetničko iskustvo, od ideje do realizacije
- potaknuti učenike da traže financijsku podršku i partnere u vanjskom svijetu
- ocjenjivati učenike na temelju njihova uspjeha pri svladavanju različitih stupnjeva procesa, a ne na temelju uspjeha njihova proizvoda. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema British Council ]
Učenje počinju kod kuće, a produbljuju ga u učionici
Zatim postavlja pitanje i radi stanku prije nego što odabere…
Kultura učenja: kako nastava zaista unaprjeđuje učenje
… pod nazivom „Auf die Lehrer kommt es an” („Sve…
Diferencijacija: na kraju se sve svodi na učitelja
Naša blogerica, učiteljica Elizaveta KAPUSTINA objašnjava što uzrokuje probleme u…