FINSKA, ŠVICARSKA I NOVI ZELAND

Oni su predvodnici u poučavanju vještina za budućnost

srijeda, 19. veljače 2020.

Finska je svjetski vođa u omogućavanju prilika za stjecanje vještina važnih za budućnost, a u stopu je slijedi Švicarska. Obje su zemlje iznimno uspješne u provođenju mjera za zaštitu okoliša, a posebno u osmišljanju strategija…

Oni su predvodnici u poučavanju vještina za budućnost

…za razvijanje vještina budućnosti te metodologije i okvira za poučavanje tih vještina.

Izvještaj Svjetskog indeksa obrazovanja za budućnost (WEFFI) osvrće se na inicijative, metodologije poučavanja i društveno-ekonomsko okruženje u 50 zemalja. Prema izvještaju, pet najlošije rangiranih zemalja jesu Egipat, Nigerija, Alžir, Iran i Pakistan.

Živimo u vremenu koje je sve više definirano promjenom. Mnogo je 'start-up' tvrtki uz pomoć tehnologije preoblikovalo poslovanje raznih industrijskih sektora. Uzmimo primjer Amazona, koji je izmijenio način prodaje knjiga i postao najveća knjižara na svijetu, a zatim je promijenio i instituciju same knjige izumom e-čitača i elektroničkih knjiga. U novije je vrijeme Uber uspio redefinirati sektor prijevoza taksijem, a u financijskom su svijetu tvrtke promijenile način na koji ljudi upravljaju novcem.

Međutim, sljedeći val promjene imat će još veće učinke, zbog čega je toliko važno da vlade uvedu odgovarajuće politike.

Prema izvještaju WEFFI-ja, mnogo obrazovnih sustava nije spremno za opremanje sljedeće generacije vještinama koje će im najvjerojatnije biti potrebne.

Dio izazova s kojim su obrazovne institucije suočene jest da će tehnološka promjena zahtijevati vještine koje nisu obuhvaćene starim pristupima osmišljavanja kurikuluma i poučavanja.

Emocionalna inteligencija, kreativno razmišljanje i suradnja samo su tri osnovne sposobnosti koje će biti potrebne, ali koje se ne mogu jednostavno poučavati u tradicionalnom razrednom okruženju.

IZAĐITE IZ UČIONICE

Ovaj brzi tempo tehnološke transformacije – koju se često NAZIVA ČETVRTOM INDUSTRIJSKOM REVOLUCIJOM – temelji se na valu tehnološkog razvoja koji uključuje automatizaciju, umjetnu inteligenciju, internet, spoj genetike i biotehnologije te sveprisutnu dostupnost podatcima.

Izvještaj naglašava važnost učenja jezika i ulogu umjetne inteligencije kao pomagala u učionici, ali također ističe da će se mnogi ključni elementi budućih vještina učenja odvijati izvan učionice.

U SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu izvankurikularni klubovi za osnovnoškolske i srednjoškolske učenike povezani su s dokazima za boljim akademskim rezultatima. Dobrobiti ovakvih klubova posebno se mogu primijetiti u područjima s većim stupnjem siromaštva i u manje uspješnim školama.

„U istraživanju objavljenom prije četiri godine britanski su stručnjaci otkrili da je prisustvovanje takvim klubovima povezano s pozitivnim akademskim i društvenim ishodima, pogotovo za djecu koja su u nepovoljnijom položaju. Otkrića također sugeriraju da djeca koja sudjeluju u organiziranim sportovima i drugim fizičkim aktivnostima imaju bolje društvene, emocionalne i bihevioralne vještine od djece koja ne sudjeluju u organiziranim aktivnostima”, navodi se u izvještaju.

Iako su se brojni aspekti života potpuno promijenili, učionice nisu napravile velike pomake u posljednjih 200 godina, stoga će učitelji također morati držati korak s promjenama.

„Ažuriranje kurikuluma uvijek bi trebalo imati prioritet”, kaže Jamie SAAVEDRA iz Svjetske banke. „Međutim, hitno moramo uložiti sve resurse u mijenjanje ponašanja učitelja i poboljšanje onoga što se događa u učionici.”

……………
NAPOMENA

  • Švicarska: Svjetski ekonomski forum međunarodna je organizacija za javno-privatnu suradnju. Forum potiče političke, poslovne, kulturološke i druge društvene vođe na oblikovanje globalnih, regionalnih te industrijskih programa.
  • Izvor: weforum.org
Vezani članci
Školski portal: Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…

Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava bez uljepšavanja komunicirati probleme…

Školski portal:  Medijski opismeniti djecu, ali i roditelje

Medijski opismeniti djecu, ali i roditelje

Većina se njime koristi za društvene mreže ili igrice, a…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…