KORE(A)KTIVNI KORAK [1.]
Plan za dobar stav!
Učitelj/učiteljica može svojim načinom rada jako utjecati na jačanje dječjeg organizma u cjelini i pridonijeti rješavanju problema nepravilnog držanja tijela te ravnih stopala.
[ Piše: Dunja KUFNER, dipl. učiteljica | Osnovna škola Kneževi Vinogradi ] Vježbanje je sastavni dio korektivne gimnastike koja se može vrlo učinkovito uvrstiti u nastavne sate tjelesne i zdravstvene kulture tijekom cijele školske godine.
- Elementi korektivne gimnastike mogu se uvesti u vježbe, razne elementarne, sportske i druge igre u dvorani, na igralištu, ali i u učionici ili u školskom parku.
Polazak u školu mnogoj djeci prijelaz je iz etape aktivnosti i slobode kretanja u pasivniju etapu što se tiče kretanja, na primjer – pasivno sjedenje u školskoj klupi.
Djeci je mirno sjedenje 45 minuta izuzetno velik napor. Da bi lakše izdržala takvo njima neprirodno mirovanje, djeca često mijenjaju položaj, sjede podupirući se rukama o klupu ili su naslonjena leđima na naslon stolca u pogrbljenom položaju.
Nažalost, djeca su danas sve manje fizički aktivna, a sve više vremena provode u pasivnim položajima, sjedenju i ležanju. Bez prirodnih oblika kretanja bitno se smanjuje većina fizičkih i funkcionalnih sposobnosti. Nedostatak tjelesnih aktivnosti u toku dana u kombinaciji s nepravilnom prehranom bitno utječe na nepravilno držanje. Tako dolazi do deformiteta kralježnice kao što su kifoza, lordoza, skolioza …, ali i deformiteta donjih ekstremiteta – primjerice, ravnih stopala.
SMATRAM DOBRIM I KORISNIM UVESTI VJEŽBE KOREKTIVNE GIMNASTIKE u sate tjelesnog i zdravstvenog odgoja jer i iz vlastitog iskustva znam kako je kad postoje poteškoće s bolnom kralježnicom. Često osjećam bol u lumbalnom dijelu kralježnice te zato odlazim redovito na vježbe.
To me potaknulo da svoju treću generaciju učenika uvedem u vježbe korektivne gimnastike. Moja su iskustva samo pozitivna, dobra.
Nakon što sam primila prvi razred ove školske godine, u listopadu sam napravila inicijalna mjerenja. Učenici su radili i otisak stopala.
- U našem tjednom rasporedu dva sata od tri sata tjelesne i zdravstvene kulture su uvijek prvi ujutro.
Ujutro su učenici odmorni i opušteni.
To je izvrsno vrijeme za vježbanje.
S roditeljima je prethodno dogovoreno da učenici donesu prostirke, a ja sam se potrudila osigurati dobar ugođaj. Na početku sata uvijek pustim laganu i opuštajuću glazbu.
Elemente korektivne gimnastike izvodimo i na ostalim satovima tjelesne i zdravstvene kulture, ponekad u dvorani (na švedskim ljestvama) ili na školskom dvorištu.
Na početku tog iskustva bilo je nekih nesigurnosti koje sam pobijedila proučavanjem različite literature i istraživanjem iz različitih izvora znanja. Trebala sam razumjeti kako korektivna gimnastika funkcionira. I danas mi je svaki novi sat učenje i novo iskustvo.
Igre i sportovi kao metode korektivnog rada vrlo su bliske djeci, što olakšava njihovu primjenu.
Učenicima nakon određenog vremena vježbe postanu monotone pa je dobro ponekad uvrstiti elemente sportova i igara radi unošenja dinamike. Takve su igre u kombinaciji s korektivnim vježbama itekako korisne.
- U pripremnom dijelu sata potrebno je izvoditi vježbe s naglašenim jačanjem one muskulature koja je kod djece najslabija, posebno muskulature uz kralježnicu, odnosno stopala.
- Pripremne vježbe, bacanja i hvatanja objema rukama uz pravilno držanje tijela također pomažu u istezanju i jačanju leđnih mišića te koriste pravilnom razvoju cijelog tijela.
Takve se vježbe mogu koristiti u pripremnom dijelu sata u slobodnim i izvannastavnim aktivnostima, posebno kad je riječ o plesnim i sličnim kreativnim aktivnostima, gdje se osnovni dio poduke provodi pokretom.
Često na satovima izvannastavne aktivnosti suvremenoga plesa i ritmike koristim vježbe i elemente korektivne gimnastike radi pripreme kralježnice za određene strukture pokreta koje koristimo u plesu.
Dijete usvaja navike vježbanja u najranijoj dobi uz zabavu i igru. Vježbanje s prijateljima iz razreda i učiteljem/učiteljicom najbolji je put prema usvajanju zdravih životnih navika i građenju kvalitetnog odnosa prema kretanju i fizičkoj aktivnosti u životu.
..................
Dunja KUFNER, dipl. učiteljica | Osnovna škola Kneževi Vinogradi
Karamel – ljekovita i ukusna tvar dobivena od šećera
Teško je zamisliti kuhinju i kuhanje bez običnoga stolnoga ili…
Uz veselje i vježbu i u zimskim mjesecima!
[ Piše: Dunja KUFNER, učiteljica savjetnica ] ... ali ako…