OTKLJUČAVANJE UČENIKOVA TALENTA

Znanost ciljane prakse i što ona znači za obrazovanje

ponedjeljak, 19. veljače 2018.

Temeljena na sve većem broju dokaza u prilog svrhovite prakse, nova knjiga Genea KERNSA istražuje njezine implikacije na obrazovanje K-12: Otključavanje učenikova talenta: Nova znanost razvoja ekspertize organizirana je u tri dijela.

Znanost ciljane prakse i što ona znači za obrazovanje

PRVI DIO obuhvaća angažman učenika, to je nešto o čemu se na primjer olimpijski treneri ne trebaju brinuti.

DRUGI DIO govori o tome kako ciljana praksa može biti ugrađena u opće obrazovanje. Kerns i njegovi suautori opisuju kako učenici, nakon aktivnog sudjelovanja u razrednim aktivnostima, mogu izvoditi ponavljane zadatke s trenutnom povratnom informacijom kako bi izgradili vještinu i prilagodili ponašanje. Vođene instrukcije i osmišljena praksa mogu pomoći učenicima s poteškoćama u učenju unaprijediti izvedbu i postići bolji uspjeh.

O odgajanju neovisnih učenika raspravlja se u TREĆEM DIJELU. Slijedeći obrasce iz drugih područja kao što su glazba i šah, učenici postepeno stječu vještine samostalnog rezoniranja i procjene vlastite izvedbe.

To nije samo psihološki utemeljeno već i biološki. Kao što je 2009. napisao COYLE: „Što se živci više pale, više se mijelina obavija oko njih, a signal putuje brže povećavajući brzinu i do sto puta veću od one kojom putuje signal neizoliranim vlaknima.” Ciljanom praksom neuronske uličice postaju superautoceste.

Kerns je radio kao učitelj u Virginiji i Delawareu, a bio je i područni voditelj odbora za sastavljanje kurikuluma. Razvio je popularni program Accelerated Reader za tvrtku Renaissance i primijetio da je proizvod namijenjen vježbanju potaknuo angažman učitelja i omogućio analitiku učenja za učitelje.

Godine 2009. Kerns je bio inspiriran knjigom Daniela COYLEA koja predstavlja promišljenu raspravu o svrhovitoj praksi. Ona je potaknula istraživanje koje je trajalo cijelo desetljeće, a nakon kojeg je nastala knjiga Unlocking Student Talent (Otključavanje učenikova talenta).

Kao što Coyle opisuje, postoje dvije vrste motivacije. Prva je eksplozija koju često izazove svjedočenje nekoj inspirativnoj izvedbi. Drugi je tip motivacije postupno potpaljivanje vatre, spora i neprekidna nadogradnja kroz određeno razdoblje. Učitelji trebaju razmotriti obje i tražiti načine strukturiranja prakse koja angažira te graditi i stvarati prilike za primjenu znanja.

U drugom dijelu, gdje se govori o raspoređivanju lekcija, postoji mnogo sportskih analogija. Na primjer, učitelji bi poput trenera trebali uravnotežiti vježbanje i prilike za primjenu (kombinacija personaliziranog učenja i učenja temeljenog na projektu).

Važno je da praksa bude na rubu sposobnosti, a kao rezultat toga ona može biti iscrpljujuća. Kerns potiče „dostižnost”, treniranje učenika da donose svjesne odluke na rubu svojih sposobnosti. Ideja je Dweckova primjedba o mozgu kao mišiću i njegovu napornom treniranju kako bi mogao graditi nove veze. Također sugerira da samo mali dio može biti objašnjen genetički, većinom se radi o tome koliko smo spremni raditi s učiteljima i mentorima koje putem susrećemo.

Postoji i poglavlje o oporavku. Učenici mogu naporno raditi dva sata, maksimalno možda četiri. Jedan se školski dan ne može sastojati od osam sati ciljane prakse.

Istraživanja ciljane prakse podupiru obrazovanje temeljeno na kompetencijama. „Matematika je nemilosrdno kumulativna”, rekao je Kerns, „morate znati osnove”.

Posljednji je dio o poučavanju za izvrsnost. Kerns navodi primjer košarkaške legende Johna WOODENA. Provodio je mnogo vremena pripremajući se za svaki trening, postavljajući ciljeve za cijelu momčad i svakog igrača pojedinačno.

Kako učenici sazrijevaju, postaju sve više metakognitivni u svojim praktičnim rutinama, postavljajući ciljeve i prateći njihovo postizanje.

Po pitanju glasa i izbora u učenju, Kerns ističe da je važno razlikovati što učiti i kako učiti. Učenici teže onome što je lakše, a ne onome što je vrjednije. Učitelj bi trebao pomoći učenicima da nauče ono što je najbolje, a ne najlakše.

Kako će Renaissance iskoristiti ovo istraživanje o ciljanoj praksi? Kerns kaže da planiraju proširiti opseg praktičnih rješenja i pomoći učiteljima da strukturiraju više vođenog čitanja koje je ciljano. Ključ je „povratna informacija, povratna informacija, povratna informacija”, kaže Kerns.

..................

NAPOMENA

  • GettingSmart.com – američka zajednica za razmjenu informacija vezanih za inovacije, poučavanje i učenje.
  • Izvor: gettingsmart.com
  • Photo by Chris Rhoads on Unsplash 
Vezani članci
Školski portal: Kako se postaviti prema učeniku koji se ne trudi

Kako se postaviti prema učeniku koji se ne trudi

…djece koja se smješkaju i kimaju glavom, ali nikad ne…

Školski portal: Obrazovanje usmjereno na učitelja ili na učenika?

Obrazovanje usmjereno na učitelja ili na učenika?

Vjerojatno ste u svojim istraživanjima naišli na jednu od najvećih…

Školski portal: Veliki uspjeh Jana POKOSA u kartingu

Veliki uspjeh Jana POKOSA u kartingu

U Portugalu su nastupila 572 najbolja vozača/natjecatelja koji su predstavljali…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…