STROJARSKA I PROMETNA ŠKOLA VARAŽDIN

„Iz prve ruke” vidjeli razlike između hrvatskog i finskog obrazovanja

četvrtak, 15. ožujka 2018.

U okviru projekta mobilnosti Erasmus+ za strukovno obrazovanje i osposobljavanje pod nazivom SIPS mobility četiri učenika Strojarske i prometne škole obavljala su u Finskoj, u gradu Tampereu…

„Iz prve ruke” vidjeli razlike između hrvatskog i finskog obrazovanja

… praktičnu nastavu, u pratnji nastavnika Slave Marketina. Tamo su stekli neprocjenjivo iskustvo radeći u praktikumima autoservisa, šumarstva i aviomehanike, a koje su goleme razlike između finskog i hrvatskog obrazovnog sustava saznajte i pogledajte u nastavku. 

Automehatroničari Ivan MAKŠAN, Mihael Ivan POŠTA i Mihael ŠTULJAN te jedan tehničar za vozila i vozna sredstva Alen BRANILOVIĆ odrađivali su praktičnu nastavu u školi Tempereen seudun ammatopisto Tredu – TREDU, koja se sastoji od 17 kampusa, a pohađa ju 8000 redovitih učenika i 10 tisuća učenika u obrazovanju odraslih. 

Učenici su praktičnu nastavu obavljali pet dana u praktikumima automehatroničara TREDU Ajokinkuja, četiri dana u autoservisu Veho, gdje su ispitivali i podešavali mehaničke dijelove i sklopove, ispitivali nepropusnost hidrauličkih i pneumatskih sklopova i sustava te električnih instalacija, dok su jedan dan proveli u praktikumima šumarske škole TREDU Ylöjärvi na simulatorima. 

  • Većina radova obavlja se na vozilima stanovnika grada

U praktikumima automehatroničara upoznali su se s metodama i načinima rada finskoga sustava obrazovanja, a tijekom boravka u školi upoznali su se s mnogim učenicima i nastavnicima iz Finske, ali i iz drugih zemalja (Estonije, Maroka, Sudana) s kojima su razmjenjivali iskustva. Zanimljivo je da se u praktikumima automehatroničara većina radova obavlja na vozilima stanovnika grada koji dolaze u školske radionice po brzu i kvalitetnu uslugu, a praktikum ima i vlastita vozila koja učenicima služe za vježbu.

Osim rada i učenja, učenicima je u školi na raspolaganju i restoran s nekoliko vrsta kuhanih jela, teretana i zabavni sadržaji kao što je stolni nogomet i stolni tenis, kojima se mogu koristiti u slobodno vrijeme.

  • U razredu učenici različitih godišta, a voze i školski automobil

Praktična je nastava u školi trajala od 8 do 15 sati, a organizacija vremena na praktičnoj nastavi nije strogo određena zvonom već je opuštenija i moguće je uzeti više pauza ako je to potrebno. Kao i kod nas, učenik dobije radni zadatak koji treba napraviti za taj dan, no razlika je u tome što ih majstor u Finskoj ne vodi kroz postupak izrade zadatka već sami uz pomoć uputa na papiru moraju doći do rješenja, a takvim se pristupom potiče logičko razmišljanje.

Nije im bilo teško zamijetiti da je škola opremljenija, praktikumi su veći, a punoljetni učenici smiju uzeti školski automobil i odvesti se u grad, ako trebaju nešto obaviti vezano za školu. Ono što je našem obrazovnom sustavu strano jest činjenica da se u završnim razredima nalaze učenici u dobi od 17, 18 ili 19, godina jer oni nakon završene osnovne škole, ako ne znaju što žele upisati, idu u „pripremnu srednju školu” nakon koje upisuju smjer za koji su se odlučili ne gubeći pravo redovitih učenika i zato su učenici različitih godina u istom razredu, a oni stariji tutori su mlađima. 

  • Škola s vlastitim avionima i helikopterima i autoservis kakvog nema u Hrvatskoj

Posjetili su i novoizgrađeni aviomehaničarski praktikum s hangarima i s deset aviona te dva helikoptera kojima se koriste za komercijalne svrhe te učenici za vježbu. Također, imali su priliku sjesti u neke od školskih letjelica, a dobili su i uvid u složenost i zahtjevnost posla aviomehaničara prilikom ispitivanja mlaznog motora aviona.

Nešto slično autoservisu Veho, u kojem su učenici također obavljali praktičnu nastavu, nema nigdje u Hrvatskoj, jer je specijaliziran za različite marke automobila, a organizacijski je složen tako da je velika hala podijeljena u manje prema markama automobila. Tako se unutra nalaze zasebne hale za Ford, Citroen, Škodu, Toyotu, a alat je posložen za određenu marku automobila, dok na njemu radi automehatroničar koji se specijalizirao za tu marku automobila.

  • Rezanje i tovarenje trupaca u kamion kao atraktivna nastava 

Uz iskustvo koje su učenici stekli u spomenutim praktikumima, posjetili su i šumarsku školi gdje su imali priliku upoznati se sa strojevima i opremom koji su kod nas slabije zastupljeni nego u Finskoj, koja je iznimno bogata šumama i ima vrlo razvijenu drvnu industriju.

Škola ima tri simulatora pomoću kojih učenici mogu raditi različite operacije: rezanje trupaca ili utovar i istovar trupaca te sječa drva, a organiziraju se i natjecanja učenika tko će prije izrezati trupce i utovariti ih u kamion, što je vrlo motivirajuće za učenike, tako da je nastava vrlo atraktivna. Naši učenici bili su oduševljeni, a prema njihovim riječima rado bi ovakav uzbudljiv i zanimljiv način učenja imali i u vlastitoj školi. [ IZ DRUGIH MEDIJA | evarazdin.hr ]

Vezani članci
Školski portal: „Mitovi, legende i bajke“

„Mitovi, legende i bajke“

Ovogodišnja je tema „Mitovi, legende i bajke“, a sadržaji konferencije…

Školski portal: Prva edukativna igra u kojoj učenici spašavaju Varaždin od požara

Prva edukativna igra u kojoj učenici spašavaju Varaždin od požara

Ako to uspiju, spasili su Varaždin od požara, ako ne…

Školski portal: Gradonačelnik nagradio najbolje učenike

Gradonačelnik nagradio najbolje učenike

Kako nam je rekao Čehok, djeca su dobila rječnik, kišobran…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…