Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Informacijsko-komunikacijske tehnologije u razrednoj nastavi

ponedjeljak, 1. veljače 2016.

Danas više ništa ne možete zamisliti bez korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT) u svom radu.

Informacijsko-komunikacijske tehnologije u razrednoj nastavi

Najjednostavniji primjer: potrebno je pokrenuti film na računalu. Jer, što ako ne znamo spojiti projektor i računalo, pa još i zvučnike i onda su na kraju filmovi za medijsku kulturu najčešće u starom obliku TS audio i TS video? Dakle, potrebno nam je znanje IKT-a i za najjednostavnije dijelove naše nastave.

Što već sada radimo ili kako smo IKT već sada uveli u svoj rad.

Nastavna tehnologija u hrvatskom jeziku

Pruža neograničene mogućnosti počevši od medijske kulture. Najprije učenici gledaju film na ekranu četiri puta većem od TV ekrana, zvuk je kvalitetniji. Ovisno o sposobnosti učitelja i korištenju raznih web 2.0 alata, možemo izrezati kadrove, možemo usporiti snimku, možemo vraćati na pojedine dijelove, možemo izdvojiti ton i prikazati samo sliku i uočiti boju (sve spomenuto je u programu HJ, NPiP, 2003.) Treba li tome dodati sate stvaralaštva, jezičnog izražavanja, sate lektire, sate jezičnih sadržaja…. Za sve to nije potrebno imati informatiku od prvog razreda, nego naučiti učitelja, pokazati mu, pronaći, ukazati, pomoći, podijeliti, skupiti…

Nastavna tehnologija u matematici

 

 Igra djecu dovodi do automatizacije sadržaja. Flash igrice, igre izrađene u hot potatosu ili igre natjecanja u power pointu – sasvim je svejedno, igramo do pobjede, igramo računajući, brzo i točno. Programi matematike oskudni su igrama. Navest ću igre koje je učiteljica Dubravka Petković izradila u programu Zondle, a služe baš tome da učenici zavole matematiku, da im bude dio svakodnevice, da vole pobjeđivati, za što su im potrebne brzina, spretnost i automatizacija četiriju računskih radnji ;)

http://www.zondle.com/cdl.aspx?qp=353874&a=934

http://www.zondle.com/cdl.aspx?qp=341242&a=934

http://www.zondle.com/cdl.aspx?qp=329126&a=934

Za ostale predmete i sami uočavate koliko ima mogućnosti.

Navest ću još samo jedan predmet koji se rijetko vezuje uz IKT – tjelesna i zdravstvena kultura.

 

Nismo u mogućnosti ostvariti sva tri sata u dvoranama opremljenim za TZK i najčešće takve sate provodimo u prirodi i učimo ih dječjim igrama (tradicionalnima: Naokolo šalata, Ide mačka oko tebe), preskakuje se preko prirodnih prepreka, trčimo, igramo igre loptom, ali što kada pada kiša?

Postoji program dječje zumbe ili dječji program koji se zove GoNoodle (besplatan, potrebno je samo registrirati se), a moji ga učenici jako vole.

Na malo prostora oni pjevaju, plešu i pokušavaju uhvatiti zadani ritam vježbanja namijenjen djeci.

O sadržajima prirode i društva i IKT-a napisat ću zaseban članak, jer je puno primjera koje treba navesti.

Za sve to potrebno nam je nužno bolja opremljenost i bolja edukacija. I ne samo na papiru, ne samo teorijska, nego stvarna, ne staro donirano računalo bez veze s internetom na kojem se jedino soliter može igrati. Potrebno je opremiti u svakoj školi barem učionice s projektorom na stropu, računalom sa stalnom vezom i dopustiti školi da ima vlastiti prostor za pohranu dokumenata, za dijeljenje i suradnju (vlastita mrežna suradnja).

Naravno da će biti učitelja koji se time neće koristiti, koji će odbiti, ali i njih će vrijeme natjerati da svakim danom korak po korak nauče nešto. Okruženi ljudima koji tako rade i sami će nešto naučiti (uvijek se nadam), prisilom nećemo dobiti ništa, jedino možda pasivne učitelje koji će se samo mrgoditi i ljutiti na cijeli svijet, a posebno na nemirne i žive generacije.

............

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe – Zagreb | UHURN Zvono | 

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnistice i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…