Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Kad se na kraju sve zbroji

ponedjeljak, 23. svibnja 2016.

Kad sam na početku školske godine pisala nastavni program za svoj razred, nisam očekivala da ćemo ostvariti toliko toga. Proveli smo više od 13 projekata.

Kad se na kraju sve zbroji

Neke sam sama smislila i pripremila (Dvadeset dana dobrote), u provođenje nekih smo se uključili, a u nekima smo samo istraživali i stidljivo se predstavili.

Proveli smo i razredne projekte: Čitamo lektiru u razredu, Majčin dan, Dan jabuka

Kad se na kraju sve zbroji, usuđujem se reći da smo uspjeli.

Kao predsjednica Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono ponosna sam jer ostvarujemo svoj davno zacrtan cilj pokrećemo učitelje, potičemo ih, podupiremo i dajemo im mogućnost da iskažu svoju maštovitost.

Sve smo projekte ostvarili na platformi eTwinning. Bez pretjerivanja držim da je naš trud prepoznat jer smo aktivirali više od 300 učitelja koji su se registrirali na tu platformu.

 

Zašto ta platforma?

Pružila nam je veliku mogućnost umrežavanja. Povezali smo se s učiteljima koji su na taj način mogli pronaći projekt koji odgovara njihovu razredu, zavičaju ili vlastitim sklonostima.

Ove je godine platforma eTwinning vizualno i tehnički prilagođena i poboljšana, pa je sada suvremenija, brža i kvalitetnija. Tijekom godine smo, prije početka Cjelovite kurikularne reforme, naučili učitelje kako da naprave i osmisle webinar, što je vrlo važno za njihovo individualno stručno usavršavanje. Educirali smo ih o novim web 2.0 alatima. Bile su to kvalitetne edukacije u kojima su trebali primijeniti određeni alat u obradi nastavnih sadržaja.

Isto tako, Udruga je prije svih uočila da bi informacije trebale biti dostupnije učiteljima, pa smo aktivni na društvenim mrežama osnivamo grupe, raspravljamo, prenosimo i upućujemo. Ako je potrebno, dajemo i vlastiti komentar ili mišljenje o određenom pitanju.

Što su projekti omogućili učenicima 2.b razreda?

 

Ponajprije da razviju samostalnost učenici su samostalno istraživali i rješavali određene zadatke. Također, samostalno su prosuđivali i mijenjali svoje mišljenje kad su tijekom provedbe projekta uočili da nisu u pravu. Naposljetku, najvažniji je motiv gotovo svakog projekta i učenja bila igra s pomoću koje su množili, stvarali, natjecali se, mijenjali svoju okolinu itd.

Meni su projekti omogućili bolju suradnju sa svima koji su povezani s mojim radom:

a) s roditeljima koji su često sudjelovali u izradi osnove nekog projekta, bili tehnička podrška te nenametljivo pratili sve etape provođenja projekta i naša nastojanja

b) s kolegicama i kolegama iz Hrvatske i cijele regije s kojima sam izmjenjivala ideje i nove sadržaje kojima sam obogatila svoj rad

c) s mojom pripravnicom koja se prvi put susrela sa stvaranjem projekta, njegovim planiranjem, provedbom i vrednovanjem.

Sve je to stvorilo dobre temelje za planiranje nastavnog programa za sljedeću školsku godinu i projekata koje ćemo nastaviti provoditi, smišljati ili možda samo pokušati provesti.

...........

Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe, Zagreb | UHURN Zvono

............

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…