Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Manje je više

ponedjeljak, 2. svibnja 2016.

Nakon više od 60 kolumni objavljenih na Školskom portalu i 13 projekata koje sam smislila i provela u svojem razredu, mogu potvrditi istinitost izreke manje je više.

Manje je više

Moj je rad s učenicima dostupan i vidljiv svima jer je na mrežnim razrednim stranicama objavljeno i fotografijama potkrijepljeno sve što smo radili i što ćemo raditi. Nažalost, zbog mnoštva ostalih informacija i obavijesti, često nije vidljivo koliko je truda uloženo u taj rad.

Međutim, kad su posjetitelji stranice počeli postavljati pitanja Zašto?, Kako?, Kada?, Koliko?, to mi je bio znak da nešto nije u redu. Možda ta pitanja i nisu toliko važna, ali skrenula su mi pozornost na problem i potaknula me na to da preispitam svoj rad.

Pitam se bi li bilo takvih pitanja i propitivanja mojeg rada kad o njemu ne bih otvoreno pisala, nego kad bi komunikacija između obitelji mojih učenika i mene podrazumijevala samo neposredan razgovor na informacijama. Trebam li, prije nego što objavim bilo što na mrežnim stranicama, biti spremna na nezadovoljstvo onih koji nastoje prepoznati sebe u mojim riječima, pa traže nešto čega nema – poput skrivena savjeta kako da nešto promijene u svojem ponašanju ili mišljenju?

Moj je razred zajednica koju čine 23 učenika i troje odraslih. Svakog dana zajedno provedemo 5 – 8 sunčanih sati, pa držim da smo doista zajednica. U našem je radu više vedrih nego tmurnih dana, sve probleme (ako se pojave) rješavamo različitim radionicama, razgovorom, suradnjom s članovima obitelji i, najčešće, s pomoću igre.

Ipak, u svemu dobrome može se pronaći nešto loše ako netko ima takvu namjeru. No ima li ičega lošeg u tome ako sa svojim učenicima i dalje provodim radionice iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja učeći ih radu u skupinama, međusobnom prihvaćanju te uočavanju i izbjegavanju neprimjerenih oblika ponašanja?

Ne znam, ali o tome očito nije poželjno pisati jer se u takvim tekstovima traže problemi kojih nema.

Što je loše u tome ako s učenicima provedem trinaest projekata, omogućim im da uče na drukčiji način, da uočavaju, istražuju i mjere upoznajući druge učenike? Je li loše pisati o tome i objavljivati fotografije našeg rada?

Kad ne bih drugima dopuštala uvid u svoj rad, možda ne bih bila izložena tolikim prigovorima i prosudbama.

Trebam li daljnjem radu i novim nastavnim sadržajima, koje planiram obraditi na svoj način, pristupati sa strahom hoće li me netko zbog toga prozvati ili misliti na dobrobit svojih učenika koji će uočiti i iskusiti nešto novo?

U Spomenici škole u kojoj radim postoji zapis Mate Lovraka, učitelja i pisca, koji je pred nadzornom inspekcijom zaključao vrata svoje učionice. Na pritužbu je reagirao izvješćem u kojem je napisao (moja interpretacija zapisa):

Moj rad mogu prosuditi samo djeca, moji učenici, a za sve su ostale vrata naše učionice zatvorena.

Prije 50 godina pisac romana Vlak u snijegu otkrio je bit razreda/zajednice i poučavanja.

Sandra VUK 

Osnovna škola Augusta Šenoe, Zagreb | UHURN Zvono

............

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

 

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…