Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Mi – vi – oni (ja)

ponedjeljak, 7. studenoga 2016.

Već sam pisala o tome da školovanje učenika čini trokut učenik – učitelj – roditelji. Tom je trokutu, da bi bio uspješan, potrebna i potpora ustanove u kojoj se učenik školuje.

Mi – vi – oni (ja)

U ovoj ću kolumni pisati o roditeljima.

Roditelji učenika 4.b razreda mogu uspoređivati moj rad s radom druge učiteljice jer su nakon dva mjeseca uočili koliko smo u radu slične, a koliko različite.

Najčešća je rečenica koju čujem od roditelja: „Vi ste jako strogi!”

U početku nisam previše razmišljala o tome, ali sam nakon određenog vremena shvatila da je to obilježje mojeg stila poučavanja.

Što u današnje vrijeme znači biti strog i zašto to roditelji odmah primijete u mojem načinu rada?

Svoj posao smatram iznimno odgovornim.

Trudim se biti upućena u sve segmente rada i načine pristupa učenicima. Redovito se usavršavam, čitam stručnu literaturu. Za potrebe svojeg razreda izrađujem nastavne materijale, smišljam projekte, sastavljam provjere znanja, tražim zanimljive filmove, e-knjige i sve što po mojemu mišljenju oplemenjuje rad u razredu.

Sve spomenuto samo su pomoćna sredstva u nastavnom procesu jer držim da je najvažnije sredstvo i dalje živa riječ nastavnika i moj način rada u razredu.

IMAM NEKOLIKO PRAVILA.

  • U razred uvijek ulazim vedro te s pomoću neke zanimljive rečenice, osmijeha ili pitanja uljepšam taj trenutak.
  • Želim da učenici poštuju razredna pravila i kućni red i na tome poprilično inzistiram. Svakog dana odvojim 15 minuta za SR (sat razrednika) jer neke događaje treba odmah prokomentirati, objasniti i pokazati interes za njih.
  • Držim da domaća zadaća služi sustavnom učenju, istraživanju i dopunjavanju gradiva. Stoga je redovito zadajem učenicima tijekom radnog tjedna. Zadaće su vikendom rijetke, najčešće ih zadajem ako je potrebno ponoviti neko gradivo prije provjere znanja.
  • Za projektne zadatke istraživačke prirode uvijek ostavim dovoljno vremena kako bi učenici pronašli odgovore. Sama pripremim dosta materijala i očekujem od učenika da to naprave na jednak način.
  • U razredu postoji hijerarhija – na vrhu sam ja, razrednica tog razreda. Donosim odluke važne za razred i planiram što ćemo raditi. Učenik nije taj koji odlučuje, traži ili „bojkotira” nešto.
  • Ne volim „odgojne ispade” koji pripadaju slobodnom odgoju jer osnove bontona nemaju veze sa slobodnim odgojem – starije treba pozdraviti, ustupiti im prolaz, a ne srušiti ih, nepristojno je prekidati ih u govoru, treba saslušati i drugo mišljenje.

 

Ako su navedena pravila obilježja strogoće, onda jesam stroga. Nisam spominjala ocjenjivanje jer to roditelji i ne spominju u razgovorima.

Moram istaknuti da nakon rečenice: „Vi ste jako strogi!” najčešće slijedi dodatak da to učenici iznimno cijene i smatraju me pravednom.

Sa svojim načinom i načelima rada upoznala sam roditelje na roditeljskom sastanku, ali ću morati to još nekoliko puta ponoviti kako bi me svi razumjeli i shvatili ozbiljno.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja |  https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono

..................

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj, a i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

............

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…