Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Nastavne metode u ovom trenutku

ponedjeljak, 8. veljače 2016.

Odlaze u zastaru: predavanje, frontalna nastava cijeli sat i nastava gdje je sve usmjereno nekom idealnom učeniku. Ideala nema. Moramo biti usmjereni svim učenicima.

Nastavne metode u ovom trenutku

Činjenica je da je industrijalizacija dovela do nedostatka vremena i smanjenog utjecaja obitelji i obiteljskog odgoja.

Sada učenik traži interakciju, u mom tekstu traži hipervezu, traži poveznice, traži da se obratim samo njemu. U nastavne metode ulaze nove metode istraživanja, povezivanja, dijeljenja i online suradnje. Prije nego krenemo tako prema učenicima trebalo bi te metode razvijati i među učiteljima.

Sve više ćemo imati učenika koji iz nekog razloge ne mogu pohađati nastavu. Morat ćemo naučiti održati sat ili temu pred kamerama, istovremeno koristeći neku prezentaciju ili pomičnu sliku. Morat ćemo poslati zadatke učenicima, pa nakon toga tražiti povratnu informaciju i vrednovati je, a tome zastarjele metode odavno ne mogu odgovoriti.

Znate li da je jedno od najvećih novih tržišta APP edukativni programi za mobitele? Što je to? To su edukativni programi predškole i škole na „pametnim“ telefonima. Imamo li uopće metode kako to iskoristiti u radu i možemo li pametne telefone koristiti u razredu? Kako roditelje pitati imate li pametni telefon, smiju li učenici tako“skupu“ stvar donositi u školu, tko će paziti na nju itd.?

Postavlja se mnoštvo pitanja, a edukativni programi rastu. I to ne samo različite igre, nego kvalitetni programi. Na hrvatskom jeziku imamo kvalitetne materijale koje izrađuje tim stručnjaka u projektu koji se zove ICT AAC (dostupna je free verzija za skidanje na pametne telefone koja sadrži igre za prepoznavanje glasa, slogova, matematike…).

 

U mom razredu koristimo u radu učiteljičin pametni telefon. Pokazalo se da učenici njime fotografiraju, snimaju male videoisječke, pronalaze zadane im sadržaje, a u slobodno vrijeme vrlo rado se i igraju u spomenutom programu ICT AAC (moj razred voli Matematičku igraonicu).

Navest ću sat povezanosti različitih sadržaja koji smo održali u jednom danu:

priroda i društvo, tema Moje mjesto. Najprije smo umanjenim prikazom i koristeći Google maps pogledali gdje nam je škola, koje okolne ulice je omeđuju, gdje oni stanuju, pa smo prikaz preusmjerili na teren i virtualno prošetali kvartom. Nakon toga smo izišli na ulice, ali na papiru smo imali napisana imena okolnih ulica, uočili smo da se snimke razlikuju u odnosu na stvarnost (drugo godišnje doba), da je sagrađeno nekoliko novih zgrada i da prikaz nije bio potpuno točan.

Sve što smo vidjeli zapisali povezali smo s likovnim, povezali s matematikom (umanjeno mjerilo) i trajanje "sata" je bilo vremenski oko tri sata jer htjela sam da svaki učenik vidi prikaz.

Tijekom cijelog dana pitala sam se koje su to nastavne metode – dodirni, raširi, uoči, poveži…, znate li im ime?

Likovni prikaz našeg kvarta i naše škole

................

Pri donošenju novog kurikuluma trebat će voditi brigu i o tom metodičkom dijelu, novim načinima pristupa temama, novim tehnologijama i više od svega novim generacijama učenika koje treba usmjeriti, biti im zanimljiv i suvremen.

............

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe – Zagreb | UHURN Zvono | 

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…