Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Priroda nas zove

ponedjeljak, 25. travnja 2016.

S dolaskom toplijeg vremena moji učenici i ja sve češće izlazimo u školsko dvorište kako bismo dio nastave proveli izvan učionice i škole.

Priroda nas zove

Kako organizirati izvanučioničku nastavu na otvorenom? Odlučila sam pokušati povezati sadržaje što više nastavnih predmeta. Ovako sam organizirala takav oblik nastave sa svojim učenicima.

HRVATSKI JEZIK

Cilj je sata bio pronaći tratinčicu, dobro je promotriti, uočiti sve njezine detalje i usporediti je s fotografijom istog cvijeta radi uočavanja različitosti.

Jezična igra – pripovijedanje u prvom licu. Svaki se učenik trebao uživjeti u ulogu tratinčice i ispripovijedati gdje je ona bila tijekom zime, kako ju je sunce probudilo…

Osim toga, učenici su smjeli odabrati hoće li izraditi umnu mapu s pomoću koje bi prikazali sve detalje koje smo uočili ili u pisanu obliku opisati cvijet koji smo promatrali i fotografirali.

 

MATEMATIKA – igra u paru. Učenici su jedni drugima postavljali zadatke koje je trebalo riješiti u određenom vremenu. Naravno, ja sam sudila i pazila na vrijeme.

PRIRODA I DRUŠTVO – boravak u prirodi bio je odlična prilika za promatranje biljaka i uočavanje promjena na njima koje se zbivaju s dolaskom novoga godišnjeg doba (proljeća). Nakon toga razmišljali smo o tome koju bismo temu mogli odabrati i obraditi na satu razrednika.

SAT RAZREDNIKA – improvizirana sudnica. Podijelila sam učenike u dvije skupine – afirmacijsku koja je predstavljala prirodu i negacijsku koja je predstavljala čovjeka. Svaka skupina imala je svojeg odvjetnika i svjedoke. Dogovorili smo se koji će učenici glumiti porotnike. Ja sam bila sudac. Da bi se učenici pripremili, obje sam skupine upitala mogu li priroda i čovjek postojati jedno bez drugoga, tko je kome potrebniji i u kakvu su međusobnom odnosu. Za pripremu su imali 30 minuta.

TJELESNE AKTIVNOSTI:

a) preskakanje prepreka na koje smo naišli u prirodi ili onih koje smo napravili od predmeta pronađenih u školskom dvorištu

b) vođenje lopte drvenim štapom – igra koja razvija motoriku i koordinaciju.

U jednom školskom satu nismo stigli napraviti sve što sam zamislila, ali nismo bili opterećeni vremenom. Važno je bilo imati dobru volju i jasan cilj koji smo postigli kvalitetnom pripremom i osmišljenim nastavnim sadržajima.

............

Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe, Zagreb | UHURN Zvono

............

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…