Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Razredni kurikulum 4.b

ponedjeljak, 19. rujna 2016.

U mom je razredu 25 učenika i u izradi razrednog kurikuluma krenula sam od saznavanja osnovnih činjenica o njima. Tko i kako uči, koga što zanima, koje aktivnosti su najprisutnije, koji interesi prevladavaju.

Razredni kurikulum 4.b

Sljedeći korak je bio propisani Nastavni plan za sadržaje Prirode i društva za 4. razred. Tu sam prošla sve nastavne teme pokušavajući naći dodirne točke i interese koji bi učenike zanimali.

Na kraju izlistali su se mogući ovi projekti:

Svakom projektu posvetit ću poseban članak.

Nakon što sam okvirno cijelu godinu zaokružila projektima i razrednim projektima (što nije isto, jer neki od ovih projekata obuhvaćaju veliku populaciju učenika diljem Hrvatske), krenula sam u sljedeću domenu razrednog kurikuluma.

Dopunska i dodatna nastava.

Dopunska nastava se organizira za učenike koji ne uspiju usvojiti neki sadržaj tijekom nastavnog procesa. Kod mene je dopunska nastava fleksibilna u više segmenata.

Fleksibilan je broj učenika, što znači da učenik, kad ne uspijeva neke sadržaje usvojiti i uvježbati, uvijek može ostati/doći na taj sat i vrata su mu otvorena, za individualan pristup, za uvježbavanje, a ponekad dolaze samo zato da budu u poznatom razredu i da se osjećaju sigurno. 

Fleksibilan je i sadržaj, na dopunskoj nastavi uvježbavamo, izrađujemo, razgovaramo i međusobno se ispitujemo i za područje Prirode i društva, Matematike i Hrvatskog jezika. Učenici jako vole takav način rada i ponekad dopunska nastava postane sastavni dio njihovog rasporeda.

Dodatna nastava je za učenike koji pokazuju interes i žele produbiti postojeće gradivo/spoznaje iz nekog predmeta. U četvrtom razredu imam dodatnu nastavnu iz matematike jer je njihovo logičko mišljenje razvijeno i mogu vrlo lijepo surađivati, kombinirati i istraživati načine dolaženja do nekog rezultata.

Izvannastavna aktivnost. Godinama sam vodila likovnu grupu. Prije toga recitatorsku, a kad sam počela s radom dočekala me plesna grupa (danas veliki Dino P. mogao bi pričati o našim plesnim trenucima u razredu).

Na novom radnom mjestu odlučila sam se za kreativnu radionicu. Ona će pokrivati sve sadržaje koje sam već prije navela – znanstvene dane i izvođenje pokusa, projekte Građanskog odgoja, sadržaje likovnih natječaja na koja ćemo slati radove, radionice tradicionalnog nakita i igračaka, ekološke radionice. Budući da se prvi put susrećem s ovom IUN, morala sam dobro osmisliti sadržaje i mjesece u kojima ćemo te sadržaje realizirati.

Na kraju su za razredni kurikulum važne još dvije stavke:

a)     posjet kulturnim ustanovama: kazalište, muzeji i kino

b)     izvanučionička nastava, izleti i terenske nastave.

Sadržaje tih dviju tema u dogovoru sam prepustila kolegici iz paralelnog razreda. Naravno, sve smo se dogovorile pazeći da nam se sadržaji povezuju s nastavnim temama Prirode i društva i Hrvatskog jezika.

Tako dobro struktuirani dijelovi razrednog kurikuluma olakšavaju mi daljnje pripremanje i provođenje Nastavnog plana i programa.

.....................

Piše: Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Sve godine (točnije 23) zaposlena je bila u zagrebačkoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je u radu kao „kritički prijatelj“ na izradi Kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj, a i šire. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava na sve učitelje koji su spremni na izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica Školskog portala od siječnja 2015. godine.

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…