Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Vještine 21. stoljeća ili kompetencije učitelja u 21. stoljeću

ponedjeljak, 17. listopada 2016.

U sklopu cjeloživotnog učenja 30. rujna 2016. organiziran je okrugli stol s temom Digitalne vještine za poučavanje i učenje ili vještine 21. stoljeća u obrazovanju.

Vještine 21. stoljeća ili kompetencije učitelja u 21. stoljeću

Nazočila sam skupu smatrajući da o toj temi imam što reći, ali na kraju nisam izrekla ni riječ. Ukupno je bilo podjednako ljudi u publici i onih koji su sudjelovali u okruglom stolu. Rasprava se istodobno mogla pratiti uživo na internetu, pa se nadam da su je neki učitelji pratili na taj način.

Odmah na početku omaknula se neistina da su svi sudionici okruglog stola iz vertikale obrazovanja, a za stolom nije bilo ni odgojitelja ni učitelja razredne nastave.

Držim da je to propust organizatora – možda učenici/djeca nisu u središtu interesa ljudi koji su se nalazili oko stola, ali ta su djeca ipak naša budućnost i učitelji su važan dio obrazovnog sustava.

Rasprava je pomalo sličila američkoj predsjedničkoj kampanji. Svatko je imao potrebu reći štogod – katkad i nevažno – držeći se svojeg papira, odnosno podataka i statistike, i zamarajući pritom ono malo publike nepotrebnim podatcima.

Naravno, sve se svelo na entuzijaste – na MZOS koji brani svoje utvrde zakonima i pravilnicima o napredovanju (koji se nisu promijenili od 1995.) i koji za provođenje bilo čega čeka novac i političke odluke te na nekoliko ljudi koji to rade iz puke znatiželje i radi samousavršavanja, a AZOO ne zna zašto bi i kako bodovao to usavršavanje.

Ono što sam mislila reći izgovorila je Sonja Lušić Radošević, prof. informatike i matematike u IX. gimnaziji. Govorila je o stvarnom stanju i problemima u školama – učenju s pomoću jednog računala, manjku tehnološke opreme, neprihvaćanju eTwinning-a i projektne nastave.

Na taj smo se način brzo udaljili od teme okruglog stola i završili u okršaju riječima u kojem su nas neki „počastili” porukom „više napadajte zelenu ploču kredom” – i to u 21. stoljeću!

No ondje sam čula da RN, sektor koji nije pozvan na sudjelovanje u okruglom stolu, očekuje 29. studenoga nove rezultate TIMSS-a i PIRLS-a, studija koje su prije pet godina pokazale da je naše školstvo, odnosno razredna nastava, na visokoj razini – među prvih 10 zemalja svijeta.

  • Na kraju je ostalo mnogo pitanja na koja prisutni nisu imali odgovor.

Mislim da bi naše znanstvenike trebalo pozvati u razred kako bi se uvjerili da nije stvar u tome imamo li nov alat u rukama, nego da imamo mogućnost ponuditi učeniku istraživanje, dati mu osnove digitalne pismenosti jer je pametni telefon „računalo u džepu” koje ima svaki drugi učenik, a nitko ga od sudionika okruglog stola ne zna upotrijebiti u korisne svrhe.

Piše: Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Sve godine (točnije 23) zaposlena je bila u zagrebačkoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je u radu kao „kritički prijatelj“ na izradi Kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj, a i šire. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava na sve učitelje koji su spremni na izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica Školskog portala od siječnja 2015. godine.

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…