Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Živa riječ učitelja

ponedjeljak, 9. siječnja 2017.

Sva čuda tehnologije 21. stoljeća ne mogu zamijeniti ono najvažnije – živu riječ učitelja. Učitelje se u današnje vrijeme napada sa sviju strana, česta su tema okupljanja na kavama...

Živa riječ učitelja

...uvijek im se traži zamjerka i uvijek netko bolje od njih zna kako treba raditi s djecom.

Nedavno mi je kolegica rekla kako joj i prodavačica u pekari govori: „Blago vama, stalno imate praznike i ferije.“

Nisam jedna od onih koja se bori za status struke pišući mnoštvo objava i objavljujući ih na  Facebooku ili podilazeći roditeljima slanjem elektroničke pošte o svemu vezanom za njihovo dijete. Isto tako, ne šaljem im ni poruke sa svojeg privatnog broja.

Za komunikaciju s roditeljima koristim se dvama načinima – informativkom, odnosno malom bilježnicom u koju pišem obavijesti i informacije koje su potrebne roditeljima da budu upoznati s onime što se događa te individualnim razgovorima na kojima možemo neposredno razgovarati o nekim bitnim situacijama.

Većina roditelja nazoči prvom roditeljskom sastanku na kojem ih obavijestim o svojim načinima komunikacije. Ne smatram se manje modernom, a ni manje informatički pismenom zbog toga što se ne koristim ostalim načinima komunikacije.

Nisam ljubiteljica elektroničke pošte jer često zna doći do nesporazuma. Netko određene znakove (recimo dva uskličnika) čita i tumači drukčije od onoga što sam mislila. Da roditeljima šaljem fotografije, uvijek bi netko mogao pitati gdje je bilo njegovo dijete i zašto ga nema na fotografiji, zatim za vrijeme kojeg sam sata to stigla fotografirati, a onda im još i poslati fotografije. Takve bi mi situacije bile sasvim nepotrebne i suvišne.

Volim razgovarati sa svojim učenicima . Napravim vlastitu strategiju i promatram ih dva do tri dana (jedna sam od onih koji ne izlaze iz razreda), zatim tijekom malih odmora znam prići nekom djetetu i početi razgovor o onome što ga zanima, brine ili zbog čega je nesretan.

Tada se otvaraju kao maleni cvjetovi i vrlo im brzo popuste kočnice, pa mi kažu sve –  tuge, strahove, sreću i sve ono što žele s nekime podijeliti. Ako utvrdim da dijete nije u mogućnosti samo riješiti neku situaciju, zovem roditelje. Roditelji katkad shvaćaju moju zabrinutost, a katkad u početku odbijaju suradnju. Međutim, ubrzo shvate da želim najbolje njihovu djetetu i prihvaćaju moju sugestiju, savjet ili samo razgovor.

Roditelju rijetko pristupam kao prijatelju, više kao partneru, odnosno suradniku s kojim imam zajednički cilj – dobrobit učenika.

Naravno, ima i roditelja koji to ne prihvaćaju, koji apsolutno u svemu traže nešto negativno, traže da netko drugi bude glavni krivac. Najčešće znam prepoznati taj neprijateljski stav i tada pažljivo biram riječi te nastojim saslušati roditelje, ali im ne dopuštam da svoju roditeljsku obavezu prebace na mene.

Dosad je u mojem profesionalnom radu većina roditelja bila dobronamjerna stava prema učitelju meni,  mnogi su me pohvalili i pitali me kako uspijevam raditi s toliko djece, a oni kod kuće ne mogu ni s jednim. Međutim, imala sam i negativnih iskustava. Neki se roditelji i dalje mojim imenom razmeću na različitim forumima, grupama na Viberu, prate moje korake izuzetno nezadovoljni jer „njihova istina“ nikada nije prepoznata, jer nisu mogli izgraditi sliku izuzetnih roditelja i zbog toga što sam ih upozoravala na situacije koje su se kasnije dogodile ili, mogla bih reći, eksplodirale.

Ovih je dana informativni razgovor jedna mama završila riječima:  „Sve shvaćam, učiteljice, Vi ćete se takvog ponašanja (učenika) riješiti za 5 mjeseci, a nama taj problem ostaje tko zna dokad.“

Poželim da je više takvih roditelja, ali razumijem da u mnoštvu obaveza i aktivnosti zbog prenatrpanog poslovnog rasporeda teško nađu vremena za dolazak u školu, no to je iznimno važno.

Potrebno je čuti učitelja svojeg djeteta pa makar i da ga učiteljica samo pohvali. Važno je čuti i saznati kako učenik provodi 5-6 sati na dan, s kim se druži, na koje probleme nailazi, treba li mu pomoći u učenju i smisliti neku strategiju kako učiti.

Za sve je to stručnjak učitelj, to je osoba kojoj se roditelji trebaju obratiti i koju trebaju saslušati.

Svi mi imamo isti cilj – dobrobit učenika.

Razgovore u grupama i prijateljstva na Facebooku ostavimo za neko drugo vrijeme, budimo profesionalni, pa će nas ljudi oko nas doživljavati drukčije ozbiljnije i stručnije.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja |  https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono

..................

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…