NOBELOVCI SAVJETUJU KAKO UČITI
Nije dovoljno znati, treba i razumjeti
Hoćete li dati odličnu ocjenu učeniku koji je sve naučio, ali iz njegovih se odgovora osjeća da to ipak ne razumije potpuno?
Kako ćete ocijeniti učenika koji savršeno razumije to očemu govori, ali osjećate da ima rupica u znanju, nedostaju mu neki podatci, šepa mu terminologija? Hoćete li se zadovoljiti onim što zna, ili ćete se usmjeriti na otkrivanje onoga što ne zna? Opći savjet psihologa je: ocijeni ono što zna. No, je li to pravedno prema onima koji i znaju i razumiju? Problem s hiperprodukcijom odlikaša nastaje upravo zbog nagrađivanja onih koji znaju, a ne razumiju potpuno.
Albert Einstein i Richard Feinman bili su veliki fizičari, suvremenici, suradnici, Nobelovci... Zajedničko im je bilo to što su njihova tumačenja složenih koncepata bila legendarno jednostavna i razumljiva. Zajedničko im je bilo i to što su i od studenata tražili da parafraziraju ono što su čuli na predavanju ili pročitali, da to prevedu na svoj obični, razumljivi jezik. Točnije, tražili su od studenata da ukratko precizno objasne koncept ne koristeći nove riječi koje su upravo naučili... Smatrali su da student koji može ponoviti učiteljevim riječima, ili riječima iz knjige – zna, ali da samo onaj tko to može objasniti i svojim riječima – i zna i razumije.
Način na koji je Feynman učio svoje studente učiti kasnije je prozvan Feynmanovom tehnikom. Riječ je o jednostavnj i djelotvornj tehnici koja pomaže ne samo brže učiti i bolje razumjeti, nego odamh uočiti rupe u svome znanju i razumijevanju. Tehnika se sastojoji samo od četiri koraka:
Pred kraj godine kad se mnogi učenici bude iz drijemeža i shvaćaju da se moraju primiti knjige, upadnu u zamku podcrtavanja: podcrtavaju u udžbenicima i nastoje što više toga zapamtiti iako pola toga uopće ne razumiju. Gube puno vremena, a na kraju to što su zapamtili vrlo brzo zaboravljaju. Ispričajte im o Einsteinu i Feynmanu i njihovom jednostavnom savjetu: NE GUBI VRIJEME PAMTEĆI ONO ŠTO NE RAZUMIJEŠ. Kad se potrudiš sebi razjasniti ono što ne razumiješ, zapamtit ćeš – usput. Mnogo je brže je i trajnije.
Piše: Dinka JURIČIĆ
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Sutra je novi dan.
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.