Kako motivirati učenike

NOBELOVCI SAVJETUJU KAKO UČITI

Nije dovoljno znati, treba i razumjeti

srijeda, 24. kolovoza 2016.

Hoćete li dati odličnu ocjenu učeniku koji je sve naučio, ali iz njegovih se odgovora osjeća da to ipak ne razumije potpuno?

Nije dovoljno znati, treba i razumjeti

Kako ćete ocijeniti učenika koji savršeno razumije to očemu govori, ali osjećate da ima rupica u znanju, nedostaju mu neki podatci, šepa mu terminologija? Hoćete li se zadovoljiti onim što zna, ili ćete se usmjeriti na otkrivanje onoga što ne zna? Opći savjet psihologa je: ocijeni ono što zna. No, je li to pravedno prema onima koji i znaju i razumiju? Problem s hiperprodukcijom odlikaša nastaje upravo zbog nagrađivanja onih koji znaju, a ne razumiju potpuno.

Albert Einstein i Richard Feinman bili su veliki fizičari, suvremenici, suradnici, Nobelovci... Zajedničko im je bilo to što su njihova tumačenja složenih koncepata bila legendarno jednostavna i razumljiva.  Zajedničko im je bilo i to što su i od studenata tražili da parafraziraju ono što su čuli na predavanju ili pročitali, da to prevedu na svoj obični, razumljivi jezik. Točnije, tražili su od studenata da ukratko precizno objasne koncept ne koristeći nove riječi koje su upravo naučili...  Smatrali su da student koji može ponoviti učiteljevim riječima, ili riječima iz knjige – zna, ali da samo onaj tko to može objasniti i svojim riječima – i zna i razumije.

Način na koji je Feynman učio svoje studente učiti kasnije je prozvan Feynmanovom tehnikom. Riječ je o jednostavnj i djelotvornj tehnici koja pomaže ne samo brže učiti i bolje razumjeti, nego odamh uočiti rupe u svome znanju i razumijevanju. Tehnika se sastojoji samo od četiri koraka:

Pred kraj godine kad se mnogi učenici bude iz drijemeža i shvaćaju da se moraju primiti knjige, upadnu u zamku podcrtavanja: podcrtavaju u udžbenicima i nastoje što više toga zapamtiti iako pola toga uopće ne razumiju. Gube puno vremena, a na kraju to što su zapamtili vrlo brzo zaboravljaju. Ispričajte im o Einsteinu i Feynmanu i njihovom jednostavnom savjetu: NE GUBI VRIJEME PAMTEĆI ONO ŠTO NE RAZUMIJEŠ. Kad se potrudiš sebi razjasniti ono što ne razumiješ, zapamtit ćeš – usput. Mnogo je brže je i trajnije.

Piše: Dinka JURIČIĆ

  

Vezani članci
Školski portal: Bolesna generacija

Bolesna generacija

„Što pitanja postaju složenija i teža, to ljudi sve više…

Školski portal: Riznice tišine

Riznice tišine

Tišina je, naime, ono mistično mjesto na kojem započinje čuđenje,…

Školski portal: Jedna knjiga godišnje

Jedna knjiga godišnje

… svojevrsni satirični pamflet s naslovom PRIJEDLOG ZA UKINUĆE HRVATSKE…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…