NE LOVI RIBU UMJESTO MENE, NAUČI ME PECATI.
Otkompliciravanje
Najveća pogreška koju kao učitelj i roditelj mogu učiniti jest da onima koje poučavam pokušam nešto pojednostavniti. Ono što zapravo trebam učiniti jest: otkomplicirati. O čemu je tu riječ?
Golema je razlika između pojednostavljivanja i otkompliciravanja.
Pojednostavljuješ odbacivanjem onoga što ti se čini suvišno ili nerazumljivo te parafraziranjem (prepričavanjem običnim, svojim, riječima ili postupcima) onoga što smatraš bitnim. Pri pojednostavljivanju najveći je problem – ishod, rezultat, jer se do njega dolazi subjektivnim prosudbama razumljivosti ili nerazumljivosti, bitnoga ili nebitnog, valjanosti ili nevaljanosti... Pojednostavljivanjem, zapravo, stvaraš svoj subjektivni koncept. Zgodan je primjer toga problema „rekonstrukcija“ freske Ecce Homo Garcije Martineza iz 1910. godine koju je prije nekoliko godina izvela osamdesetodvogodišnja bakica Cecilia Gimenez u Boju, Španjolska.
Dobar primjer pojednostavljivanja predložio je svojim studentima Richard Feynman, Einsteinov suvremenik i kolega, jedan od najvećih fizičara dvadesetoga stoljeća.
OTKOMPLICIRAVAŠ raspetljavajući složeni koncept dok ne dođeš do njegovih sastavnica, principa, zakonitosti, procedura..., dok ne uočiš odnose među njima i uzorak koji se ponavlja omogućujući ti riješiš problem koji rješavaš, ali i da pretpostaviš rješenja za probleme s kakvima nemaš prethodnih iskustava. Otkompliciravanje služi da zaviriš u logiku koncepta i shvatiš ga. Odličan primjer otkompliciravanja su razni widgeti, na primjer oni za shvaćanje logike algebarskih izraza poput ovoga. Taj widget ne pojednostavljuje matemački izraz: on ga razlaže na strukture potrebne da uđemo u određeni način razmišljanja, uočimo koncept i shvatimo neku matematičku proceduru.
Ne pojednostavljujmo. Otkompliciravajmo. Učenici trebaju pojednostavljivati. Mi im trebamo samo pomoći otkomplicirati. Prvo UČENIKE naviknemo da sami POJEDNOSTAVNE onako kako je to predlagao Feynman, a zatim im poput widgeta POMOGNEMO OTKOMPLICIRATI – uočiti i razriješiti one konceptualne ili proceduralne nejasnoće koje sami nisu uspjeli razriješiti.
Piše: Dinka JURIČIĆ
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Sutra je novi dan.
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.