SANDRINA UČIONICA
Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [2.]
Proučavajući dječja prava, moji učenici i ja otkrili smo kako možemo utjecati na lokalnu politiku i kako možemo postići da se čuje i dječji glas. O tome ću pisati u današnjoj kolumni.
U radionicama o kojima sam pisala u prethodnoj kolumni učenici su, između ostaloga, proučavali Kurikulum škole (2019./2020.) i Zakon o osnovnom školstvu i obrazovanju te su uočili da se jedan članak iz toga Zakona tijekom godina „izgubio“. To ih je potaknulo da počnu istraživati zašto se to dogodilo.
RAZLOG: naša škola trenutačno nema organiziranu školu plivanja za učenike 2. i 3. razreda.
U istraživanje su se uključili i roditelji. Majka jedne učenice otkrila je da čl. 30. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (koji je Hrvatski sabor donio na sjednici 15. srpnja 2008. godine) kaže da osnovna škola može osnovati učenička društva te da je u suradnji s drugim činiteljima osnovna škola dužna osigurati da svi učenici tijekom osnovnoga školovanja nauče plivati.Isto to piše iu Pravilniku o izvođenju izleta, ekskurzija i drugih odgojno-obrazovnih aktivnosti izvan škole.
PRAVILNIK O IZVOĐENJU IZLETA, EKSKURZIJA I DRUGIH ODGOJNO-OBRAZOVNIH AKTIVNOSTI IZVAN ŠKOLE
Članak 2., podčlanak 7. Škola plivanja je specifičan obvezujući oblik nastave Tjelesne i zdravstvene kulture koji se u pravilu ostvaruje s učenicima drugoga ili trećega razreda osnovne škole.
Razgovarajući s učenicima, odlučili smo se aktivirati – pokušali smo smisliti kako da se učenički glas čuje i dalje od učionice te kako napisati projekt s pomoću kojega ćemo utjecati na svoju školu i lokalnu zajednicu.
U projekt su se uključili i roditelji.
Na roditeljskome sastanku osnovali smo razredno povjerenstvo za provedbu škole u prirodi. Povjerenstvu je, naravno, glavni cilj bio provedba škole u prirodi.
Naša digitalna knjiga nalazi se OVDJE.
U svojoj digitalnoj knjizi bilježili smo svaki korak u ostvarivanju projekta. I dalje u nju bilježimo i popunjavamo je – ovisno o tome koju aktivnost poduzimamo.
Jedan od koraka je i posjet gradonačelniku Svete Nedjelje. Želimo mu postaviti pitanja vezana za navedeni projekt, a i dati priliku djeci da iskažu svoje viđenje sustava.
Naša aktivnost potaknula je i druge učitelje trećih razreda naše škole da se pridruže našemu projektu.
To je samo jedan od primjera da i učenici mogu pokušati utjecati na obrazovanje ako im damo odgovarajuće smjernice i ako im objasnimo da dječja prava nisu samo rečenice na papiru koje ništa ne znače.
Pratite razvoj projekta putem naše digitalne knjige. Projekt ćemo predstaviti i na Smotri projekata Građanskoga odgoja i obrazovanja. Tako će svi zainteresirani moći prepoznati naše vještine, stavove i znanja koja smo stekli radeći na ovome projektu.
Učenici su izradili i LOGO projekta.
………..
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/ ■ Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■