SANDRINA UČIONICA
Moja matematika
Na roditeljskim sastancima uvijek se trudim svoj način poučavanja roditeljima prikazati što zornije. Zbog toga izraz usvajanje osnovnih računskih operacija u razrednoj nastavi objašnjavam s pomoću dviju priča.
PRVA PRIČA
Svi znate bajku Tri praščića braće Grimm. U stvarnome životu ta priča izgleda ovako − prvi praščić naučio je samo brojeve do 20 i nešto malo računati na prste (teškom mukom). Zato je njegovu kuću od slame bilo lako srušiti. Drugi praščić naučio je zbrajati, ali ne množiti i dijeliti jer je mislio da množenje i dijeljenje nisu bitne računske operacije. I njegova je kuća srušena. Treći praščić naučio je 4 osnovne računske operacije, stoga vuk njegovoj kući nije mogao ništa.
Kuća je u prenesenome značenju matematika. Nauče li učenici osnove (i to dobro), matematika im postaje igra − igra asocijacija, igra kombinatorike… Tek tada možemo govoriti o darovitim učenicima u matematici.
DRUGA PRIČA
Kad pitam roditelje svojih učenika gdje su proizvedeni automobili koje voze, najčešći je odgovor Njemačka, zatim Japan, Francuska, a na kraju Češka. Kad im kažem da su učenici u njemačkim pokrajinama podvrgnuti matematičkome „drilu“ (neprestano ponavljanje do stupnja automatizacije), tada mnogi počnu kimati glavom. Naime, uvjereni su u kvalitetu svojih automobila, poštuju zemlju u kojoj su ti automobili proizvedeni i svojoj djeci priželjkuju životni standard te zemlje. Isto tako, žele i takav sustav obrazovanja.
*** mnoštvo radnih materijala za matematički „dril“ nalazi se na ovim stranicama ***
Od prvoga razreda roditelji imaju povjerenja u moj stil poučavanja jer shvaćaju da gradimo temelje „kuće od cigle“ te da stvaramo temeljno predznanje za teže matematičke operacije koje čekaju učenike.
Iako su sve moje generacije (njih 7) postizale i postižu zavidne rezultate iz matematike, mnogi se ne slažu s mojim načinom rada (mislim na kolege i kolegice). Mnogi moji učenici u višim razredima bili su državni prvaci, neki su bili i na svjetskim matematičkim olimpijadama, puno ih je sudjelovalo u Klokanu itd.
Mogu reći da moji učenici vole matematiku.
Često s pomoću digitalne tehnologije sastavljam individualizirane zadatke (klasificiram ih prema težini…).
Osim što mi digitalni alati olakšavaju posao jer trebam samo zadati parametre, ostvarujem još jedan ishod – učenici sami sebe vrednuju.
Ima li ljepše igre od one u kojoj su učenici u ulozi učitelja i moraju što provjeriti, ocijeniti koga i potpisati se(dok provjeravaju tuđi listić, i sami ponavljaju određeno gradivo).
Evo nekoliko poveznica njemačkih i poljskih stranica na kojima se možete upoznati s matematičkim „drilom“ s pomoću različitih nizova zanimljivih zadataka.
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/ ■ Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■