
SANDRINA UČIONICA
Prve razglednice putuju
Razglednica moga zavičaja moj je višegodišnji projekt. Ove godine, „odjeven“ u novo ruho, otvara neke nove poglede, omogućuje nova istraživanja i ciljeve koje ostvarujemo njegovom provedbom.
Za projekt se prijavilo čak 150 razreda sa svojim učiteljicama, što je daleko najveći broj partnera u mojemu dosadašnjem radu vezanom za projekte. Bilo je potrebno dobro razmisliti, odnosno smisliti i organizirati načine suradnje.
Namjena projekta je potaknuti učenike na to da istražuju svoje mjesto i zavičaj.
Odabranim aktivnostima učenici će učiti o svojemu zavičaju kroz istraživački rad, a zatim će svoje radove predstaviti učenicima drugih škola koje su uključene u projekt. Projekt će se provoditi u sklopu pojedinih nastavnih predmeta i područja (prema planu rada svakoga učitelja) istraživanjem, prikupljanjem, razvrstavanjem sadržaja i aktivnostima provođenja nastave i izvannastavnih aktivnosti.
CILJEVI PROJEKTA:
- istražiti svoje mjesto (selo, grad, zavičaj), njegove osobitosti i prepoznatljivosti te ih prezentirati vršnjacima iz drugih krajeva zavičaja/domovine
- potaknuti učenike na istraživanje, uočavanje, bilježenje i uopćavanje
- razvijati kulturnu svijest i pojam identiteta
- njegovati običaj prenošenja poruka pisanim putem
- usavršavati kompetenciju komunikacije na materinskome jeziku te kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji, digitalne kompetencije, poduzetnost i građanske kompetencije koje su temelj daljnjega razvoja pojedinca
- usporedbom vlastitoga i tuđega razvijati toleranciju prema različitostima i zanimanje za druge.
ZAŠTO SAM POKRENULA PROJEKT?
Želja mi je bila ponovno „oživjeti“ pisanje razglednica, da učenici spoje sadašnjost i prošlost − digitalnu razglednicu i razglednicu koju šalju poštom.
- Izradila sam i mrežno mjesto projekta.
- Projekt je prijavljen na eTwinningu.
- Imamo i svoju grupu na Facebooku.
- Naše razglednice koje putuju poštom − Sveta Nedelja (izgled grada u budućnosti)
Da bih lakše sve organizirala, velik je dio provedbe preuzela moja pripravnica Nevena Petrović te je o načinima sudjelovanja i o vođenju projekta održala dva webinara s partnerima u projektu.
Ovih su dana prve razglednice krenule na put. Posjet našoj lokalnoj pošti bio je popraćen uzbuđenjem učenika, na karti su tražili gradove u koje smo poslali razglednice, a u pošti su se vrlo kulturno ponašali.
Na kraju nas je gospođa koja je preuzela razglednice pitala: „A zašto je to tako vama važno?“ Moji učenici su jedva dočekali objasniti što smo i kako radili te komu šaljemo razglednice.
Potaknuti našom objavom o razglednicama, i partneri su (pomalo sramežljivo) počeli slati razglednice.
Razglednice koje putuju u OŠ Eugena Kvaternika (V. Gorica). U toj školi projekt provodi učiteljica Marina Mužek.
U provedbi projekta naučit ćemo kolege i kolegice kako se radi digitalna razglednica te ćemo i nju poslati (digitalnim putem) svojim partnerima.
Nadam se da se svi jednako vesele posjetiti poštu kao što se veselio i moj razred te da će uživati u oblikovanju fotografije kao razglednice upotrebljavajući alate i tehnike koje ćemo prikazati.
Neka razglednice putuju…..
…………………….
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/ ■ Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■
..........
Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige