Za bistre i znatiželjne glave

ZA BISTRE I ZNATIŽELJNE GLAVE

Kad su oni bili mali... [2.]

četvrtak, 28. travnja 2016.

Svi smo jednom bili mali. Neki pametni, dobri, nadareni, drugi nešto manje. A kakvi su bili oni o čijim ste uspjesima čitali i upoznali ih kao odrasle? Kakvi su bili kao mali?

Kad su oni bili mali... [2.]

OBUZET ZVUKOM ORGULJA

Talijanski skladatelj Giuseppe Verdi (1813. – 1901.), rano je pokazao zanimanje za glazbu. Seoski učitelj, koji je bio orguljaš, počeo je raditi s njim kad je Verdi napunio četiri godine. Učio ga je svirati orgulje po sluhu, a poučavao ga je i osnovama latinskog i talijanskog jezika. U šestoj godini dječak je pošao u školu i bio dobar učenik, a orgulje je i dalje nastavio svirati. U sedmoj je godini išao kod svećenika da bi učio čitati, pisati i računati. Sve je išlo dobro do jednog dana… Budući da je tijekom mise bio obuzet zvukom orgulja, nije čuo kako je svećenik zatražio da mu doda bočicu s uljem. Svećenik ga je šutnuo, a Verdi je pao pred oltar i pred svima viknuo na njega: “Dabogda te grom spržio“. To je bio pravi skandal, naročito stoga što je nekoliko godina kasnije, tijekom jake oluje, grom udario u crkvu i ubio nekoliko ljudi, a među njima i tog svećenika. Verdi je zbog oluje tada zakasnio na misu.

 SAMOUKI IZUMITELJ

George Stephenson (1781. – 1848.), engleski inženjer i izumitelj, bio je potpuno samouk i nikada nije stekao teorijsku naobrazbu. Umjesto u školskim klupama, Stephenson se mučio čuvajući krave, okopavajući repu i razvrstavajući ugljen. Sa 14 godina zaposlio se kao pomoćni radnik u rudniku ugljena. U sedamnaestoj godini postao je nadglednik strojeva. Dodatno je zarađivao krpajući cipele i nije odustajao od ambicije da jednog dana postane strojovođa. Sa 18 godina još je bio nepismen, ali je uspio odvajati četiri penija tjedno za vikara Andreasa Robertsona, koji je u večernjoj školi držao satove pisanja, čitanja i računanja. Vlastitim je snagama u praksi produbio svoje tehničko umijeće. Godine 1812. promaknut je u rudarskog inženjera, a 1814. konstruirao svoju prvu lokomotivu My Lord.

 NAKON OSNOVNE ŠKOLE UPISAO LIKOVNU AKADEMIJU

 

Španjolski slikar Pablo Picasso (1881. – 1973.), jedan od najistaknutijih slikara 20. stoljeća, rano je pokazivao želju za crtanjem. Kad je pošao u školu, na satovima je uglavnom crtao što bi mu palo napamet. Srećom, ravnatelj škole pokazao je razumijevanje za njegovu neukrotivu prirodu i budući je slikar dolazio u školu i odlazio iz nje kako je želio. Njegovi su dječji radovi bili slični radovima akademskih slikara, pa je nakon osnovne škole upisao likovnu akademiju položivši ispite u istom danu. Iako je bio najmlađi, umjetnički je bio godinama ispred kolega u razredu (koji su bili 5-6 godina stariji od njega). Ali, Picasso nije mogao podnijeti disciplinu i zato je često bio kažnjavan jer tamo nisu imali razumijevanja poput njegova ravnatelja iz osnovne škole.

 SA ŠIBOM PRVI DAN U ŠKOLI

Američki pisac Mark Twain (1835. – 1910.) bio je kao dijete vrlo zločest. Činio je razne nestašluke pa su ga roditelji često kažnjavali. Prvi dan u školi pamtio je po kazni. Šibu za kažnjavanje morao je sam izabrati i donijeti je učitelju. Je li to utjecalo na njega pa kasnije baš i nije bio uzoran učenik? Nije dugo izdržao pa je napustio školu u dvanaestoj godini života.  

U JEDNOM TJEDNU SVLADAO CJELOKUPNU GEOMETRIJU

 

Robert Hooke (1635. – 1703.), britanski fizičar, matematičar i izumitelj, bio je vrlo bistar dječak – u jednom tjednu svladao je cjelokupnu geometriju i naučio svirati 20 skladbi za orgulje. Bio je jako zainteresiran za mehaniku i izradu nacrta. Zabilježeno je da je jednom rastavio brončani sat i uspio napraviti kopiju od drva, koja je dosta dobro radila.

ODE I ZAISTA POSTANE KRALJ

Francuski književnik Honoré de Balzac (1799. – 1850) nije baš volio učenje, pa je jedva uspio završiti školu. Otac mu je savjetovao da nastavi rad u odvjetničkom uredu, no on je odbio i rekao da će se radije baviti  pisanjem.

– U književnosti trebaš biti kralj ako misliš od toga živjeti, a ne zidarski šegrt – objasnio mu otac.

– Pa, dobro, bit ću kralj! – odbrusi mu mladi Balzac, ode i zaista postane kralj.

 OD NEMIRNOG I NEPOSLUŠNOG UČENIKA DO JEDNOG OD NAJVEĆIH ROMANOPISACA

Gustave Flaubert (1821. – 1880.) pohađao je internat Kraljevske škole u Rouenu. Tamo je bio neposlušan i nemiran. Po uspjehu je često bio među posljednjima, ali zato uvijek prvi iz povijesti. Učitelji su ga proganjali i kažnjavali. Imao je problema s profesorom francuskog. Ali, malo-pomalo, Gustave je uz njegovu pomoć počeo napredovati i puno čitati. U sedamnaestoj je godini izišao iz internata i upisao treći razred gimnazije. Iz gimnazije je izbačen, ali je ipak uspio položiti maturu. Tada se upisao na Pravni fakultet, ali nakon neuspjeha odustaje. Zatim je imao samo jednu želju – postati književnik. I u tome je uspio. Postao je jedan od najvećih svjetskih romanopisaca.

............

PRIREDILA: Snježana STANIN

Vezani članci
Školski portal: Baš nisu imali sreće

Baš nisu imali sreće

Jedan od najvažnijih pjesnika kineske književnosti Li Po (701. –…

Školski portal: Ah, ta vjerovanja

Ah, ta vjerovanja

■ Majmuni na Gibraltaru Berberski makaki  je vrsta majmuna koja…

Školski portal: Čarobna bijela pjena

Čarobna bijela pjena

Popularno i najstarije alkoholno piće „čarobne bijele pjene” s malom…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…