NIJEDAN UČENIK NEĆE UČITI AKO SE NE OSJEĆA SIGURNO U SVOM OKRUŽENJU

Kako zaista izgleda inkluzivna učionica?

četvrtak, 5. srpnja 2018.

Učenje možemo učiniti dostupnim za sve učenike, kaže Gemma Corby, ali katkad moramo uvesti osnovne promjene zbog kojih će naše učionice postati uključive.

Kako zaista izgleda inkluzivna učionica?

Mnogo se pisalo i raspravljalo o najboljim načinima pružanja podrške učenicima s poteškoćama u učenju – toliko da katkad može biti teško probijati se kroz sve dostupne informacije.

Mislim da se trebamo vratiti osnovama i podsjetiti se na to kako inkluzivna učionica izgleda u praksi.

Stoga, evo podsjetnika na neke prilagodbe koje svi možemo napraviti.

RAZMISLITE O TOME KAKO PREDSTAVLJATE MATERIJAL  ■ 

Mit je da učitelji trebaju proizvesti tisuće različitih radnih listova sa zadatcima ili pitanjima za učenike kako bi zadovoljili potrebe pojedinaca. To nije ni praktično ni nužno. Međutim, malo prilagodbe može mnogo značiti.

Nedavno je razotkriveno da „fontovi prikladni za disleksiju” zapravo nisu učinkoviti, međutim i dalje je važno obratiti pozornost na prostor između linija i pojedinih riječi i pobrinuti se da tekst na ekranu ili stranici nije previše zgusnut. Kontrast između crnog teksta i bijele pozadine također može biti problematičan za neke učenike, stoga razmislite o tome da koristite prljavo bijelu pozadinu odnosno tekst u boji.

Kad učenici rade na zadatcima, korisno je da upute budu predstavljene na ploči, a također pokušajte uključiti što više vizualnih čimbenika. Neki će to odbaciti, pogotovo u srednjim školama, ali to može biti korisno širem spektru učenika kojima imaju dodatne potrebe za razumijevanjem složenijih i apstraktnijih ideja.

UZMITE U OBZIR VIZUALNI DOJAM OKRUŽENJA U KOJEM POUČAVATE  ■ 

Iako je važno imati zanimljivu vizualnu podršku u učionici, postoji tanka linija između onoga što pruža podršku i onoga što ometa učenike, pogotovo one koji imaju ADHD ili autizam. Zapitajte se je li naša učionica previše zasićena vizualnim podražajima te ima li u njoj previše boja koje se ne podudaraju.

Također uzmite u obzir način na koji su učenici raspoređeni u prostoriji. Većina učenika s disleksijom odnosno s problemima s vidom trebala bi sjediti blizu ploče, a vi biste trebali pripaziti na to gdje stojite imate li u razredu učenike s vizualnim ili slušnim problemima.

Učenici koji su u invalidskim kolicima ili se služe štakama trebali bi moći lako uči u učionicu i izaći iz nje, stoga je njih najbolje smjestiti pored vrata.

Neki učenici skloni tjeskobi radije sjede na začelju učionice ili blizu zida, stoga bi trebalo razgovarati s njima prije nego što osmislite plan sjedenja. Također, uzmite u obzir je li vaša učionica prevruća ili prehladna. Čuje li se preglasno otkucavanje sata ili možda šum zvučnika u učionici uzrokuje stres za neke učenike?

OBRATITE POZORNOST NA SVOJ NAČIN KOMUNIKACIJE  ■ 

Ton, tempo i jačina vašega glasa mogu utjecati na to koliko dobro učenici s posebnim potrebama mogu pratiti ono što govorite. No, katkad nije očito da pojedinac nije razumio.

Neki su učenici vrlo dosljedni i ne shvaćaju uvijek suptilne jezične nijanse, stoga se pobrinite da ono što kažete bude jasno. Izbjegavajte korištenje metafora.

Koristite se učenikovim imenom kako biste bili sigurni da vas sluša te budite spremni ponoviti i preoblikovati rečeno. Morate shvatiti da je kontakt očima za neke učenike neugodan, stoga to nemojte očekivati od njih.

KORISTITE SE ODGOVARAJUĆOM OPREMOM  ■ 

Neki učenici mogu zatrebati posebnu opremu poput određene vrste sjedala, olovke ili nagiba za pisanje. Pobrinite se da su im ovi alati dostupni. Npr., ako znate da ćete na satu pisati više nego obično, donesite prijenosno računalo za učenika koji ima problema s dugotrajnim pisanjem.

POSTUPNO IZGRADITE SAMOPOUZDANJE  ■ 

Mi smo ovdje da bismo poučavali svoje učenike, a ne da bismo bili njihovi prijatelji. No, tanka je granica između ulaganja zdrave količine pritiska da biste potaknuli učenike na napredak – i forsiranja.

Neki mladi ljudi možda imaju strah od čitanja naglas ili držanja prezentacija pred velikim skupinama. Stoga ih mi moramo ohrabriti, a ne prisiliti ih na nešto protiv njihove volje.

Umjesto toga, pokušajte postupno izgraditi njihovo samopouzdanje. Npr., dijete koje se boji javnog nastupa moglo bi predstaviti svoj radi asistentu na nastavi i možda još jednom prijatelju, a zatim s vremenom povećati veličinu publike. Vrijedi zapamtiti da nijedan učenik neće učiti ako se ne osjeća sigurno u svom okruženju, koliko kod pažljivo vi uzeli u obzir svaki element inkluzivne učionice.

…………………….

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com

 

 

Vezani članci
Školski portal: Nova učenica u razredu

Nova učenica u razredu

Ne zaostaje za drugom djecom, jer gradivo lovi svojim ritmom,…

Školski portal: Likovna kultura i sve radosti

Likovna kultura i sve radosti

Mara fali svima nama i čekamo s nestrpljenjem da nam…

Školski portal: Tjelesna i zdravstvena kultura

Tjelesna i zdravstvena kultura

… tijekom ljetnih praznika pošto sam saznala da ću od…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…