TEHNOLOGIJA PREBRZO NAPREDUJE DA BISMO JE BEZ NADZORA MOGLI PREPUSTITI UČENICIMA
Roditelji, tinejdžerima oduzmite pravo na privatnost, odmah!
utorak, 22. siječnja 2019.
Dragi roditelji tinejdžera > Ja volim učenike. Poznavao sam ih na desetke tisuća. Radio sam s njima više od desetljeća. Putovao sam s njima, smijao se s njima, žalovao s njima i molio se s njima.
Šetao sam njihovim hodnicima i sjedio u njihovim učionicama.
Volim misliti da dobro poznajem njih i svijet u kojem žive.
Mame i tate, ovdje sam da vam kažem da im treba oduzeti pravo na privatnost – odmah!
Zamislite da vi [i tinejdžeri koji ovo čitaju] čujete to i pomislite: „Stvarno je ružno reći tako nešto!”
No, ne smeta mi da me nazovete diktatorom ako to znači da sam u pravu.
Nekad su tinejdžeri mogli imati pravo na privatnost i pod time mislim da su imali prostoriju u kojoj su mogli pobjeći od svijeta, u kojoj su mogli zatvoriti vrata, pustiti neku glazbu, otvoriti bilježnicu i zapisivati stvari koje su se događale u njihovim glavama.
Ali to je vrijeme i mjesto davno nestalo.
Sad, kad tinejdžeri ušetaju u tu prostoriju i zatvore vrata, oni više nisu sami [zapravo, mnogi od njih nisu ni sposobni za samostalan život].
Sad, kad ušetaju u svoju sobu oni ne bježe od svijeta, oni ulaze u njega, i to u najopasnije, zastrašujuće i prijeteće dijelove svijeta. Oni pozivaju taj svijet u svoj sveti, osobni prostor.
Zahvaljujući svojim mobitelima, tinejdžeri u nekoliko sekundi mogu pristupiti ljudima i mjestima o kakvima su naši roditelji mogli imati samo noćne more.
Oni mogu otkriti svoje najintimnije tajne potpunim strancima.
Oni mogu nabaviti drogu i oružje te pronaći pornografiju i gotove školske radove.
Oni mogu druge poticati na samoubojstvo.
Oni mogu biti nasilnici ili žrtve nasilja.
Oni se mogu kockati služeći se vašim kreditnim karticama.
Oni mogu kupovati i prodavati sve što možete zamisliti.
Oni mogu s drugima dijeliti fotografije svojih tijela.
Oni mogu vidjeti najnasilnije fotografije na svijetu.
A sve je to zaštićeno šifrom.
Naime, svijet se promijenio, a promijenila su se i pravila.
Tehnologija jednostavno prebrzo napreduje da bismo je olako mogli prepustiti učenicima.
Oni se ne mogu nositi s time.
Vi morate biti u tim opasnim vodama s njima, kao da su mala djeca u burnom oceanu u kojem plivaju morski psi.
„Ali ja imam povjerenja u svoju djecu”, kažete vi.
Međutim, nije u tome problem.
Za roditelje se nikad ne radi o tome da ne vjeruju svojoj djeci – problem je mnogo širi.
Barem je tako bilo s mojim roditeljima.
Dok sam bio tinejdžer, moji su roditelji poznavali moje prijatelje, znali su gdje žive, tko su njihovi roditelji i koja su njihova uvjerenja. Oni su znali kamo odlazimo, kako ćemo tamo doći i kad ćemo se vratiti. [Dakako, bilo je tu privatnosti, ali to je bila informirana privatnost].
Na društvenim mrežama vaša djeca vjerojatno imaju nekoliko stotina „prijatelja” koje zapravo uopće ne poznaju, a koji imaju pristup vašoj djeci. Želite li im zaista dati toliko privatnog vremena s toliko mnogo stranaca?
MAJKE I OČEVI, JEDNOSTAVNO REČENO: ako ste roditelj djeteta mlađeg od 13 godina ili tinejdžera i nemate pristup svakoj poruci, svakom uređaju, svakoj šifri i svakoj stranici koju vaša djeca posjećuju, vi ih zapravo zanemarujete. Time zapravo i sami sudjelujete u svemu što oni rade, vide i dožive.
U redu, možda ono što tinejdžeri ne bi trebali imati ili s čime se ne mogu nositi nije privatnost već tehnološka privatnost.
Trebaju li i zaslužuju li tinejdžeri mjesto za sebe?
Apsolutno.
Dopustite im da pobjegnu od svijeta. Dopustite im da se zatvore u svoje sobe, da pojačaju glazbu, zgrabe bilježnicu i zapišu svoje misli.
Ali ako „bilježnica” nema papire nego baterije – nabavite šifru.
…………………
NAPOMENA
-
SAD: Autor teksta John PAVLOVITZ američki je katolički pastor i autor, poznat po svojim društveno-političkim tekstovima iz liberalno-kršćanske perspektive.
-
Izvor: todaysmama.com
Vezani članci

Traži se kritičko razmišljanje, rješavanje problema, komunikacija, suradnja te kreativnost i inovativnost
Za Američku organizaciju Partnership for 21st Century Skills (P21), koju…

U središtu moraju biti učitelji i ljudska povezanost
Sjedimo ispred ekrana da bismo radili, slušali glazbu, igrali igre…