Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Suradnja s roditeljima u 1. razredu

ponedjeljak, 4. lipnja 2018.

U prvom je razredu suradnja s roditeljima vrlo specifična – učitelj/učiteljica ne poznaje roditelje učenika 1. razreda kojem postaje učitelj/učiteljica. Katkad su to vrtićke grupe koje se samo presele u školske klupe…

Suradnja s roditeljima u 1. razredu

Međutim, to ne znači da se roditeljske priče, koje su počele još u vrtiću, nastavljaju u školi (i dobre i loše).

Ove su školske godine u prvi razred, osim 21 učenika, krenula i 43 roditelja. Tijekom rujna sam s roditeljima imala individualne razgovore upoznavanja. Najčešće su dolazili u paru (otac i majka) u određeno vrijeme, a onda smo proveli 10-20 minuta razgovarajući da bih doznala nešto o njihovu djetetu.

Pitanja koja sam im postavila su:

  • Recite prvo čega se sjetite o svojem djetetu (asocijacije).
  • Je li vaše dijete ranoranilac ili voli dugo spavati?
  • Doručkuje li? Što doručkuje?
  • Tko mu/joj sprema stvari u školsku torbu?
  • Kakvi ste kao roditelji?
  • Kako biste reagirali da je, na primjer, Pero povukao za rukav Maricu i rasparao joj košulju (ili neka druga situacija iz prakse)?
  • Imate li vi pitanja za mene?

Ti prvi dojmovi koje sam stekla o svakom učeniku (neke izjave treba uzeti s rezervom) pokazali su se kao jako dobar putokaz za stvaranje razrednog ozračja.

 

Dolazak svih roditelja (pa i razvedenih) pokazao je da su spremni za suradnju, da su pronašli vremena za dolazak te da im je bitno njihovo dijete i njegovo školovanje.

Prezentaciju o prvim mjesecima rada održala sam već u listopadu kad smo imali priredbu povodom Dana jabuka – dana zdrave hrane na koju su (opet) došli svi roditelji.

Tad su roditelji i aktivno sudjelovali podržavajući tako sav naš napor – imali su svoje zadatke koje su uspješno napravili.

Otad se razvija posebna (tiha) podrška roditelja koja je nešto novo u mojem radu s roditeljima. Roditelji više ne pitaju što nam treba – pošalju desetak ljepila i znaju da ih sigurno neću odnijeti kući, nego ću ih dati onima koji su ih zaboravili ponijeti (primjer suradnje).

Tako je nastao kutak s bilježnicama, kutijom olovaka i flomastera i posudicom punom gumica i šiljila. Ne radi se o predmetima koje su učenici izgubili. To su potpuno novi predmeti koje su nam darovali roditelji.

Tu je i kutija slatkiša u kojoj su, osim bombona, lizalice i čokoladice koju redovito puni neka nevidljiva „vila“ i koja uvelike olakšava 5. ili 6. sat kad učenici moraju biti u školi.

  • Otvorenost za sva pitanja tu je od prvoga dana.

Jedan je roditelj rekao da su to „informacije s nogu”. Naime, roditelji katkad znaju doći po svoje dijete pred školu i tada (s nogu) izmijenimo dvije-tri rečenice. Ti razgovori ne traju dugo – razgovaramo o onome što je važno i onome što je potrebno napraviti (ako je potrebno).

Roditelji redovito dolaze na individualne razgovore da bi se informirali o napretku svojeg djeteta. Kad imaju nedoumice, pitaju me i elektroničkom poštom što i kako učiniti.

Ova generacija roditelja nešto je najbolje što sam u svojoj praksi doživjela (nadam se da se nisam urekla) – vrlo su suradljivi, spremni su podržati me, sve novitete prihvaćaju kao nešto što je dobro za njihovu djecu, a sav dodatan materijal šalju u školu iako ih to ne tražim. Nadalje, potiču me da katkad napravimo neke stvari koje na papiru izgledaju teško, ali su, uz njihovu pomoć, ostvarive (Dan nastave u prirodi na jezeru Rakitje).

Svakome želim barem jednu generaciju takvih roditelja i takvu plodonosnu suradnju.

  • Trebam napomenuti da je tijekom godine bilo i neuspješnih projekata (Zdrava hrana, novi okusi). Roditelji su ga podržali, ali učenici nisu htjeli jesti nove voćke. To nas nije obeshrabrilo u zajedničkom vjerovanju da neke stvari treba mijenjati polako, ali i u tome da neke stvari kreću u vlastitom domu.

 

 …………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono | Sav materijal izradila Sandra Vuk koristeći se alatom Worksheet crafter.

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

Vezani članci
Školski portal: Prodajem Pinokija

Prodajem Pinokija

U ovoj drugoj, gudačkoj, ništa im se ne da, sve…

Školski portal: Učiteljica koja je kolegama blizu i na daljinu

Učiteljica koja je kolegama blizu i na daljinu

Svi koji znaju Sandru ili prate njezin rad znaju s…

Školski portal: Druga strana medalje

Druga strana medalje

Naime, dosta pojedinaca drži da mogu raspolagati našim slobodnim vremenom.…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…